۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
سامانه مودیان آماده بهره‌برداری در سراسر کشور

سامانه مودیان آماده بهره‌برداری در سراسر کشور

مدیرکل سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای این قانون فراهم شده عنوان کرد: ما این قانون را با یک سری از مودیان منتخب، اجرایی کردیم و بازخوردهای لازم را هم گرفتیم.

به گزارش بازار، کوروش محمدی، مدیرکل سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور درمورد وضعیت سامانه مودیان برای تحقق مالیات ستانی عادلانه با برنامه «گفتگوی اقتصادی» مصاحبه تلفنی کرد.

محمدی با اشاره به اینکه قانون پایانه های فروشگاهی یک سابقه و تاریخچه ای از قبل دارد گفت: قوانین زیادی از جمله قانون نظام صنفی تصویب شد تا اینکه در نهایت قانون پایانه فروشگاهی در آبان سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید و به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس ضوابط قانونی، کارگروه راهبری سامانه مودیان متشکل از پنج عضو شروع به سیاست گذاری و تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل ها کرد.

مدیرکل سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اولین ویرایش سامانه مودیان سال انجام شد گفت: این نظام دو پلت فرم دارد؛ نخست پلت فرم پایانه فروشگاهی و دوم هم پلت فرم سامانه مودیان است اما هر دو فقط در کنار هم می توانند قانون و نظام را ایجاد کنند.

محمدی در رادیو گفت وگو با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای این قانون فراهم شده عنوان کرد: ما این قانون را با یک سری از مودیان منتخب، اجرایی کردیم و بازخوردهای لازم را هم گرفتیم و در حال حاضر هم آماده اجرای سراسری آن در کشور هستیم.

وی با تذکر این نکته که سامانه مودیان هنوز به بلوغ لازم برای اجرا در جامعه نرسیده گفت: این سامانه باید کم کم اجرایی شود تا بازخوردهای بیشتری گرفته شود.

مدیرکل سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور درمورد دلایل تأخیر در بهره برداری از سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی اظهارکرد: معمولاً طرح های بزرگی که تغییر ساختاری و رفتاری ایجاد می کنند را نمی توان در یک مدت زمان کم انجام داد ضمن اینکه بلوغ و بستر لازم هم برای اجرای آن در بین فعالان کسب و کار وجود نداشت.

وی افزود: فضای انتخابات، تغییر دولتها و کندشدن روند تصمیم گیری ها نیز در به عقب افتادن اجرای سراسری این قانون نقش داشتند.

محمدی در رادیو گفت وگو با بیان اینکه قانون پایانه فروشگاهی برای اجرا ۱۵ ماه مهلت داشت گفت: این فرصت ۱۵ ماهه با شرایط کشورمان متناسب نبود و برای همین فرصت و مهلت بیشتری درخواست کردیم.

مدیرکل سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: سامانه مودیان یک طرح ملی است و صرفاً وظیفه سازمان امور مالیاتی نیست لذا همه نهادها و ارگانها باید به کمک سازمان آمده و برای اجرای آن همکاری کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha