۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
ضرورت بازگشایی مرز خداآفرین و سامان دهی مرز نوردوز
معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت بازگشایی مرز خداآفرین و سامان دهی مرز نوردوز

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی بر ضرورت بازگشایی مرز خداآفرین و سامان دهی مرز نوردوز تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، با تاکید بر جذب اعتبار و حمایت از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: با حمایت از این شرکت ها، نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی در مسیر اشتغال قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته صنایع اولویت دار آذربایجان شرقی احصا شده که براساس آن ۱۴ صنعت در استان شناسایی شده که باید مورد حمایت قرار گیرند. 

کلامی اضافه کرد: دولت برنامه نویس نیست؛ بخش خصوصی باید برنامه ریزی کرده و دولت تسهیل گری و روان سازی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش صادرات و مراودات اقتصادی استان های مرزی با کشورهای پیرامون از برنامه های اولویت دار دولت است، افزود: مدیریت ارشد استان از برنامه های بخش خصوصی در راستای افزایش تولید و صادرات حمایت می کند.

وی اضافه کرد: سامان دهی موقت و بلندمدت مرز نوردوز در اولویت برنامه های استانی قرار دارد و پیمانکار آن نیز مشخص شده و بازگشایی مرز خداآفرین نیز مورد تاکید است.

کلامی با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت تولید ناخالص داخلی استان قابل قبول نیست، گفت: ارتقای ارزش آفرینی صنایع استان بسیار مهم است و نباید فقط به دنبال ایجاد اشتغال بیشتر صنایع بود، بلکه باید افزایش تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده و صادرات هم به طور جدی دنبال شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha