۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
افزایش قیمت یورو در برابر دلار در پی شیوع اومیکرون در اروپا
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قیمت یورو در برابر دلار در پی شیوع اومیکرون در اروپا

در پی انتشار خبر شیوع کرونا در اروپا و ترس از اعمال قرنطینه های گسترده تر در قاره سبز، نرخ یورو در برابر دلار افزایشی چشمگیر داشت.

به گزارش بازار، نرخ یورو در برابر دلار آمریکا در روز جمعه یک بازگشت قاطع انجام داد و قبل از تغییر جهت خود در روز دوشنبه به بالای ۱.۱۳۰۰ صعود کرد. یورو اکنون برای یافتن تقاضای بیشتر در تلاش است. چراکه گفته می شود شناسایی نوع ویروس کرونا اومیکرون در چندین کشور اروپایی نگرانی‌ها را نسبت به محدودیت‌ها و قرنطینه‌های شدیدتر احیا می‌کند. 

در آخر هفته گذشته، هلند ۱۳ مورد تایید شده از نوع اومیکرون را گزارش کرد. اتریش، بلژیک، دانمارک، ایتالیا و آلمان نیز از دیگر کشورهای اروپایی هستند که این ویروس را شناسایی کرده اند.

با اینحال، در خصوص شیوع احتمالی اومیکرون در آمریکا هیچ گونه اطلاعات رسمی منتشر نشده و سرمایه گذاران همچنان بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را به عنوان بزرگترین عامل موثر بر قیمت گذاری دلار در فارکس زیر نظر خواهند داشت. روز جمعه، سرمایه گذاران با احتمال اینکه فدرال رزرو سیاست خود در خصوص نرخ بهره را زودتر از حد انتظار تشدید کند، مجددا بازار را برای تنظیم سرمایه گذاری مجدد مورد ارزیابی قرار دادند.  

افزایش قیمت یورو در برابر دلار در پی شیوع اومیکرون در اروپا

گفته می شود بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا تقریباً ۱۰ درصد کاهش یافت.

در زمان انتشار این گزارش ابزار FedWatch گروه CME نشان می دهد احتمال اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را تا ژوئن ۲۰۲۲ بدون تغییر نگه دارد، ۳۴.۷ درصد  است. در حالی داده های همین نمودار،روز دوشنبه گذشته ۲۳.۴ درصد بود.

در حال حاضر، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده در محدوده مثبت بالای ۱.۵ درصد باقی مانده است، اما موج دیگری از ریسک گریزی می تواند باعث کاهش بازدهی بازار و به دلار آسیب برساند.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha