۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
سهم مردم ایلام از درآمد نفت صفر است
نماینده مردم ایلام:

سهم مردم ایلام از درآمد نفت صفر است

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه در سال جاری سهم مردم استان از درآمد نفت صفر بوده است، گفت: شرکت های نفت و گاز به وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود در استان عمل نمی کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر بسطامی صبح دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه استاندار ایلام اظهار کرد: در هشت ماه گذشته سهم مردم استان ایلام از درآمد نفت صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان بفرمایند از سه درصد سهم نفت و گاز استان ایلام، سهم استانهای مختلف در چه وضعیتی است، افزود: متاسفانه چون نتوانسته‌ایم برای استان خوب کار کنیم، آخرین استان در بحث توسعه‌نیافتگی هستیم.

بسطامی بیان کرد: سامانه گرمسیری در جغرافیای استان متوقف است، منطقه آزاد مهران هم متاسفانه از همه لحاظ با مناطق آزاد کشور متفاوت است.

نماینده مردم ایلام اضافه کرد: اگر بر اساس عدالت فقط حق مسئولیت‌های اجتماعی شرکت های نفت و گاز را به استان بدهند، با ارقام هزار میلیاردی آنها می‌توانیم مشکلات زیادی را از مردم استان حل کنیم.

وی گفت: طبق ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، اگر کارگر یا مهندسی استخدام می‌شود باید از خود استان باشد و افراد بومی‌ در اولویت استخدام قرار گیرند.

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری
استاندار سابق ایلام نیز بیان کرد: در مدت خدمتم تلاش کردم به‌دور از جنجال‌های سیاسی به منافع استان و کشور خدمت کنم، اعتقاد داشتم جنجال‌های سیاسی به درد استان ایلام نمی‌خورد، تلاش کردیم حوادث اجتماعی سالیان گذشته، امنیتی نشوند.

محمد نوذری بیان کرد: در طی این مدت مراودات خوبی با کشور عراق و استان‌های همسایه داشتیم، امیدواریم که توافق‌نامه‌های فی‌مابین پیگیری شوند.

وی اضافه کرد: سعی کردیم با آنچه که در توان داریم مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

نوذری بیان کرد: در جلسه با مخبر معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد ظرف یکسال آینده یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش تهاتر نفت برای طرح سامانه گرمسیری اختصاص داده شود.

لزوم توجه به پروژه های نیمه تمام
نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس نیز اظهار کرد:  استاندار جدید ایلام باید تلاش کنند از همه فرصت‌هایی که در استان برای رشد، توسعه و اعتلای استان است کمک بگیرند.

بهزا علیزاده بیان کرد: از ظرفیت نخبگان، بزرگان، معتمدین، جوانان، بانوان، دانشگاهیان و همه کسانی که دل در گرو این استان دارند، استفاده شود تا بتوانیم استان را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

وی بیان کرد: تقویت روح وحدت، داشتن رابطه مستمر با و موثر با جامعه خبرنگاران و اصحاب قلم، رعایت عدالت در استفاده از ظرفیت‌های انسانی و توزیع اعتبارات در نقاط مختلف، استفاده از نیروی جوان، توجه به ظرفیت نفت، گاز و کشاورزی و گردشگری، توجه به پروژه های نیمه تمام، استفاده از ظرفیت مرز با عراق و توجه به اشتغال، از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده اضافه کرد: از وزیر کشور انتظار داریم به شهرداری ها و دهیاری های استان که  به لحاظ شرایط مالی در شرایط خوبی نیستند، کمک شود.

استاندار جدید ایلام نیز گفت: ظرفیت های بالقوه ای در استان است که بخشی بالفعل شده است، اما این بالفعل شده کامل نیست و باید این زنجیره ارزش را بیشتر کنیم.

حسن بهرام نیا بیان کرد: ایلام در حوزه های مختلفی همچون انرژی حرف برای گفتن دارد و ۱۱ درصد منابع گازی در استان ایلام است و باید از این ظرفیت ها در جهت توسعه استان گام برداریم.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha