۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
دولت سهام شرکت‌های خودروسازی را به مردم واگذار کند
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

دولت سهام شرکت‌های خودروسازی را به مردم واگذار کند

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است دولت سهام شرکت‌های خودروسازی را به مردم واگذار کند و اجازه دهد خودروسازی‌های خصوصی شکل بگیرند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، احمد علیرضا بیگی اظهار کرد: علت کیفیت پایین و گرانی خودرو در کشور این است که انحصار تولید خودرو  در دست دولت بوده و هیچ رقیبی ندارد؛ بنابراین مردم مجبور هستند خودروهای با کیفیت بسیار پایین را از دولت با هر قیمتی که تعیین می‌کند خریداری کنند.

وی افزود: مثلا هیچ خودروساز غیردولتی نیست که خودرویی در سایز و کلاس پراید که مصرف عمومی دارد تولید کند و این بازار انحصاری خودرو ظلم و اجحافی بزرگ در حق مردم است.

بیگی در ادامه صحبت‌های خود واگذاری خودرو به صورت قرعه‌کشی را نوعی توزیع رانت دانست و افزود: در هیچ جای دنیا چنین شیوه‌ای متداول نیست.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه خودروسازان اعلام می‌کنند متضرر شده و از عهده پرداخت بدهی‌ها و تامین مطالبات مردم برنمی‌آیند، باز هم اصرار دارند خودروهای خود را به صورت قرعه‌کشی واگذار کنند؛ در حالی که اگر ادعایشان درست باشد اصولا باید این شیوه واگذاری را متوقف کنند!

استاندار پیشین آذربایجان‌شرقی متذکر شد: ما به یک عمل جراحی جدی در اقتصاد کشور نیاز داریم تا این اقتصاد را از انحصار دولت خارج کرده و آن را مردمی کنیم. البته همه در ظاهر این موارد را قبول و باور دارند اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و حاضر نیستند خود را از منفعت ظاهری که در نهایت  به ضرر مردم تمام می‌شود، محروم کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دولت در این قضیه بازیگر اصلی باشد، در حق ملت ظلم خواهد شد، پیشنهاد کرد: دولت سهام شرکت‌های خودروسازی را به مردم واگذار کند و اجازه دهد خودروسازی‌های خصوصی شکل بگیرند و حتی با خودروسازان خارجی جوینت شوند.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha