۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
مهم‌ترین دستاورد بانک استمرار سوددهی در دوره‌های متوالی بوده است
مدیرعامل پست بانک ایران:

مهم‌ترین دستاورد بانک استمرار سوددهی در دوره‌های متوالی بوده است

شیری، مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به رشد ۱۱۱ درصدی سود این بانک در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: مهمترین دستاورد این بانک استمرار سوددهی در دوره های متوالی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، وی اظهار داشت: مهمترین دستاورد این بانک استمرار سوددهی در دوره های متوالی بوده است، بطوریکه سود این بانک در هفت ماهه سال ۱۳۹۹ مبلغ دو هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال بوده که هم اکنون با رشد ۱۱۱درصدی به مبلغ ۵ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در هفت ماهه سالجاری رسیده است.

شیری افزود: سود هر سهم پست بانک ایران در مهر ماه سال گذشته ۷۷۹ ریال بوده است که با رشد ۱۱۱درصدی، این مقدار در مهرماه سالجار به ۱۶۴۲ ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل پست بانک ایران در ادامه با اشاره به رشد ۶۳ درصدی درآمدهای بانک در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ و افزایش آن به ۲۵ هزار میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: رشد مستمر درآمدهای بانک نشان دهنده چشم انداز روشن برای این بانک است.

وی با اشاره به ترکیب درآمدهای بانک تصریح کرد: حدود سه چهارم درآمدهای بانک، به مبلغ ۱۸هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال مشاع و یک چهارم آن به مبلغ ۶ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال غیرمشاع است و این نشان دهنده آن است که بانک از درآمدهای مشاع به سمت درآمدهای غیرمشاع در حال حرکت است.

شیری درخصوص مجموع هزینه های پست بانک ایران منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۰ گفت: مجموع هزینه های بانک در مدت مذکور ۱۹/۴ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است و نکته مهم در این راستا پیشی گرفتن رشد درآمدها نسبت به رشد هزینه های بانک می باشد که سوددهی بانک را در پی داشته است.

مدیرعامل بانک در پایان افزود: سهم هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی پست بانک ایران در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب با مبالغ هزار ۱۲ و ۶۴۱ میلیارد ریال و ۶ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال به ۶۵ و ۳۵ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha