۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تکمیل سد دالکی| ۲ میلیون نخل سیراب می‌شود
مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر خبر داد:

۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تکمیل سد دالکی| ۲ میلیون نخل سیراب می‌شود

بوشهر- مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر از سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل سد دالکی خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون اصله نخل با این سد سیراب می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر، علی محمدی اظهار داشت: حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سد دالکی سرمایه گذاری می‌شود.

وی افزود: در مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای تکمیل سد دالکی ۳۶۰ میلیارد تومان از منابع ماده ۵۶ و مابقی اعتبار نیز از بودجه عمومی و تهاتر نفت تامین می‌شود.

محمدی خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت سامانه انحراف آب و فرازبند سد دالکی کامل شده است، سال گذشته این سد به خوبی سیلاب‌های آذرماه را با دبی پیک بیش از هزار مترمکعب در ثانیه کنترل و مهار کرد و از خسارتی که ممکن بود بود برای پایین دست ایجاد کند جلوگیری کرد.

مدیر عامل آب استان بوشهر تصریح کرد: به موازات آن باید بدنه هم کامل می‌شد که هم اکنون خاک‌برداری بدنه شروع و توسط پیمانکارقرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است تا در اولین فرصت به مرحله آبگیری رسیده و آب را تنظیم شده به کشاورزان تحویل بدهیم.

محمدی ابراز داشت: سد مخزنی دالکی با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال واقع در منطقه دالکی از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر و روی رودخانه دالکی در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: این سد به عنوان بزرگترین پروژه توسعه منابع آب استان بوشهر با هدف تامین آب مورد نیاز ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله احداث خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha