۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
 کارخانه های آرد مازندران نیازمند نوسازی هستند
یک فعال در صنعت آرد مازندران:

کارخانه های آرد مازندران نیازمند نوسازی هستند

بابلسر- حسن پور، یک فعال در صنعت آرد مازندران با بیان اینکه کارخانه های آرد برای بازسازی نیازمند حمایت هستند، خواستار توجه متولیان امر به این بخش شد.

مهراد حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید انواع آرد و سبوس در واحد تولیدی آرد و فعالیت نیم قرنی کارخانه اظهار داشت: در حال حاضر انواع و اقسام آرد در این واحد تولید می شود.

وی با اظهار اینکه آرد آزاد نیمه دولتی به مناطق مختلف کشور ارسال می شود، گفت: هر ۱۰ تا ۱۵ سال تجهیزات کارخانه های آرد نیازمند نوسازی و بازسازی است و در این راه به تسهیلات کم بهره برای به روز شدن تجهیزات نیاز داریم.

وی پایین بودن درآمد کارخانه را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: هزینه ها سرتاسر بالا رفته در حالی قیمت و دستمزد کارخانه های آرد چندسالی تغییر نکرده است.

حسن پور یادآور شد: در حال حاضر آرد بربری، ستاره فانتزی و قنادی و مطابق با درخواست مشتری در این کارخانه تولید می شود و قسمت اعظم مواد اولیه و گندم از خوزستان، گلستان و غیره تامین می شود.

این صنعتگر خواستار ارائه گندم با کیفیت برای تولید آرد مرغوب شد و گفت: ۵۰ درصد مرغوبیت نان به گندم و آرد بستگی دارد و علاوه براین آموزش و مهارت افزایی نانوایان لازم است.

وی درباره تولید سبوس دامی و نانوایی اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما در زمینه سبوس است و با آنکه قیمت سبوس ۱۲۰ درصد افزایش یافته اما با پیگیری اتحادیه قرار است به قیمت قبلی برگردد که با تحقق این مسئله سودی برای کارخانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارخانه های آرد درآمدی ندارند و از سال ۹۳ تاکنون دستمزد آنان افزایش نیافته است و برای به روز کردن دستگاه ها و تجهیزات نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

حسن پور با بیان اینکه در حال حاضر با نیمی از ظرفیت در حال فعالیت هستیم، گفت: این درحالی که توان تولید ماهانه تا چهار هزار تن را دارا هستیم.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha