۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
ظرفیت بلااستفاده قطعه‌سازان فعال شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ظرفیت بلااستفاده قطعه‌سازان فعال شود

فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با فراهم کردن زمینه صادرات، بخش بلااستفاده مانده قطعه سازان را می‌توان فعال کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت فعال شدن ظرفیت قطعه‌سازان، گفت: در حال حاضر برخی قطعه‌سازان به ویژه مجموعه‌های فعال در حوزه موتورسازی، به سایر کشورها صادرات دارند.

حجت‌اله فیروزی درباره ظرفیت ایران برای تولید و صادرات قطعه خودرو به سایر کشورها، گفت: با وجود اینکه در کشور ما ظرفیت قطعه‌سازی بسیار است، اما بخشی از آن بلااستفاده مانده که می‌توان با فراهم کردن زمینه صادرات، آن‌ها را فعال کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر کیفیت پایین قطعات ایرانی برای صادرات، توضیح داد: در ۴ سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیون دلار قطعه ایرانی به سایر کشورها صادر شده است. بنابراین، بازار صادرات وجود دارد و در صورت فعال شدن واحدهای تولیدی، بازارهای جدیدی به دست می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هرچند در مصوبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس علاوه بر واردات خودرو به ازای صادارت قطعه و خودرو، راهکار دیگری نیز برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو در نظر گرفته شده بود اما مصوبه کنونی را نیز می‌توان برای واردات خودرو به فال نیک گرفت.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م م IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      اخ یکی نیست بگه کدوم قطعه کی جراعتش داره رو ی برند خوب قطعه ایرانی بذار ملت سر کار گذاشتید