۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
چرا اتریوم به ۴ هزار دلار بازگشت؟
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

چرا اتریوم به ۴ هزار دلار بازگشت؟

در روز هفتم اذر ماه سال ۱۴۰۰ ارزش هر اتریوم در بازار جهانی به مرز ۴ هزار دلار بازگشت.

بازار؛ گروه بین الملل: خبر شناسایی سویه جدید ویروس کرونا و ایجاد محدودیتهای مرزی در اغلب کشورهای دنیا باعث شد تا بار دیگر بازار رمز ارزها افت ارزش را تجربه کند. طبق گزارشهای موجود در روز هفتم اذر ماه سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۵۴ هزار دلار رسید در حالیکه اتریوم با قیمت ۴ هزار دلار مبادله شد.

در این روز نرخ کاهش ارزش این دو رمز ارز نسبت به بیست و چهار ساعت قبل بالغ بر یک درصد گزارش شده است. ارزش هر رمز ارز XRP در این روز برابر با ۹۳ سنت و ارزش هر دوج کوین برابر با ۲۰ سنت اعلام شد.

کارشناسان بر این باورند نگرانی در مورد جهش تازه ویروس کرونا عامل اصلی افزایش تنش در اقتصاد جهانی و افت ارزش رمز ارزها است. مساله اصلی در مورد این سویه تازه اینجاست که اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد و هنوز نمی توان به درستی میزان خطر آن را مشخص کرد. به همین دلیل است که محدودیتهای مرزی در اغلب کشورها برای بازه دو تا سه هفته ای وضع شده است.

 به دنبال شناسایی سویه جدید و انتشار گزارشهایی در مورد مشاهده بیماران در کشورهای بریتانیا و آلمان و بلژیک در کنار کشورهای افریقایی، بسیاری از کشورها بازهم محدودیتهای مرزی را ایجاد کرده اند. این مساله باعث شد تا نگرانی در مورد افزایش موج بیماری و ایجاد بحران های سلامتی دیگر در دنیا بالا بگیرد. به همین دلیل تقاضا برای بازار رمز ارزها که بازاری با ریسک بالا است کاهش یافت و بخش زیادی از سرمایه ها وارد بازار طلا شد.

در مورد سویه تازه ویروس کرونا اطلاعات زیادی در دست نیست و تنها مساله جهش های زیادی است که در اسپایک های پروتیئنی این ویروس اتفاق افتاده است. سی ان بی سی در این مورد نوشت: «این جهش در کشور افریقای جنوبی مشاهده شده است که تنها ۴۰ درصد از جمعیتش به طور کامل واکسینه شده اند. آمار نشان می دهد تنها ۸ درصد از جمعیت ۱.۲ میلیارد نفری قاره افریقا واکسینه شده اند و به همین دلیل زمینه برای جهش های تازه ویروس در این منطقه فراهم است.»

این رسانه به نقل از دانشمندان اپیدمیولوژیست نوشت: «کشورهای صنعتی به جای بستن مرزها به روی شهروندان کشورهای افریقایی باید زمینه را برای عرضه واکسن به این کشورها فراهم کنند. تا کنون بارها تاکید شده است زمانی می توانیم از این ویروس رها شویم که تمامی مردم دنیا واکسینه شوند. با توجه به نرخ پایین واکسیناسیون در کشورهای فقیر هر لحظه امکان ورود ویروس به بدن یک فرد و جهش آن وجود دارد. جهشی که می تواند بستر را برای موج های تازه بیماری فراهم کند.»

به هر حال بعد از اینکه سازمان بهداشت جهانی از این جهش ویروس به عنوان جهش نگران کننده نام برد، اغلب کشورهای صنعتی مرزهای خود را به روی ساکنان کشورهای  واقع در جنوب افریقا بستند تا مانع از ورود ویروس به کشورشان شوند.

این در حالیست که دانشمندان افریقایی بر این باورند که بیماری ایجاد شده در نتیجه ابتلای افراد به این ویروس زیاد شدید نیست و علایم خفیف گلو درد، خستگی و بی حالی برای چند روز و سرفه وجود دارد.

تا کنون هیچ یک از افرادی که به این سویه مبتلا شده اند حس بویایی یا چشایی خود را از دست نداده اند و اغلب با استراحت در منزل بهبود پیدا کرده اند. این جهش بیشتر در افراد واکسینه نشده مشاهده شده است و کمتر موردی مشابه شده است که فردی واکسینه شده به این جهش مبتلا شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha