۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
انعقاد قرارداد عاملیت بانک توسعه تعاون با وزارت میراث فرهنگی

انعقاد قرارداد عاملیت بانک توسعه تعاون با وزارت میراث فرهنگی

بانک توسعه تعاون با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قرارداد عاملیت جهت پرداخت ۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالین بخش گردشگری منعقد نمود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد قرارداد عاملیت با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه اظهار داشت: برنامه پرداخت ۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت تکمیل طرحهای نیمه تمام بخشهای گردشگری و بومگردی با انعقاد این قرارداد عاملیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که این تسهیلات یارانه‌دار می باشد و در مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار با نرخ ۱۴ درصد قابل پرداخت است خاطرنشان کرد : باز پرداخت این تسهیلات نیز همراه با دو سال تنفس است و پس از آن بازپرداخت به صورت پنج ساله قابل انجام است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ حائز ظرفیت‌هایی برای تامین مالی بانکی طرح‌های اقتصادی می‌باشد که به محض نهایی شدن تدوین دستورالعمل آن، بانک توسعه تعاون به عنوان پیشروترین بانک در نظام بانکی، این قرارداد را در بخش گردشگری با وزارتخانه تخصصی به امضا رسانده است.

فتاحی گفت: هماهنگی زیادی فیمابین ارکان اعتباری بانک توسعه تعاون با همکاران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و هم اکنون ۵۸۰ پروژه گردشگری با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در سطح کشور شناسایی شده است که با اعطای این تسهیلات، پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و اشتغال مناسبی نیز در این بخش ایجاد خواهد شد.

وی به آمادگی کامل بانک توسعه تعاون جهت انعقاد قرارداد عاملیت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی اشاره نمود و گفت: طی سال‌های اخیر همکاری و تعامل مناسبی با این دستگاه‌ها جهت تخصیص منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی به معرفی شدگان بخشهای تولیدی و اشتغال زایی وجود داشته است و در مقطع کنونی نیز قراردادهای عاملیت با قید اولویت تعاونگران به اجرا درمی‌آید.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: این بانک بالاترین سطح ایجاد اشتغال در بخش بومگردی و گردشگری را در نظام بانکی داشته است و بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، بانک توسعه تعاون از این حیث سرآمد بوده است.

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بانک توسعه تعاون طی سالهای اخیر تعهد خود را در اعطای تسهیلات به معرفی شدگان وزارتخانه به صورت صد در صدی ایفا نموده است و در حال حاضر نیز با تشکیل کمیته ای مشترک، تسریع در مسائل اجرایی قرارداد مد نظر قرار می‌گیرد.

در این مراسم امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، سعید معادی معاون مدیرعامل بانک در امور استان ها و بازاریابی، حمید البرزی مدیر امور اعتباری بانک و محمد حسین عسگرپور مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha