۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
وجود نیروی کار جوان و تحصیلکرده در همدان یک فرصت است
کارشناس اقتصاد و کسب و کار:

وجود نیروی کار جوان و تحصیلکرده در همدان یک فرصت است

همدان-کیهانی حکمت، کارشناس اقتصاد و کسب و کار وجود نیروی کار جوان و تحصیلکرده در همدان را فرصت دانست و گفت: مدیران برای کاهش نرخ بیکاری رفع موانع تولید و پشتیبانی از کسب‌وکارها را مورد توجه قرار دهند.

رضا کیهانی حکمت در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کارآفرینی یک فرایند است، گفت: ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه‌ منحصر به‌فرد از منابع به منظور بهره‌گیری از فرصت‌ها همان کارآفرینی است.

وی بابیان اینکه نگاه کارآفرینی یک نگاه پروژه‌محور نیست که از یک نقطه آغاز شود و در نهایت به یک نقطه ختم شود، گفت: نگاه کارآفرینی یک نگاه فرایندی است که یک روز شروع می‌شود و ممکن است در یک جا پایان یابد اما به معنای تمام شدن نیست چون قطعا نقطه پایان آنها نقطه آغاز یک کار جدید است.

کارشناس اقتصاد و کسب و کار بابیان اینکه منابعی که کارآفرین‌ها استفاده می‌کنند؛ تنها منابع مادی نیست؛ عنوان کرد: کارآفرین در کنار آن از سرمایه‌های فکری و هر منبعی که در اطرافش باشد هم استفاده می‌کند تا از ارزش‌ها و فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرد.

وی ادامه داد: روندی که از ابتدای بشریت بوده نشان می دهد که در هر دوره فرصت‌های جدیدی خلق شده که درواقع کارآفرینان در آن زمان قرار گرفته و توانستند از فرصت‌های زمانی و مکانی به بهترین شکل ممکن خلق ارزش کنند.

کیهانی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از تولید ناخالص جهانی را به‌نوعی مدیون کارآفرینانی هستیم که توانستند ایجاد شغل کنند و زنجیره‌های مختلف را بهم پیوند دهند.

کارشناس اقتصاد و کسب و کار بابیان اینکه چیزی که ما در بحث اجتماعی باید به آن بپردازیم این است که کارآفرینی تنها به کسب وکار مربوط نیست؛ بلکه باید برای تربیت یک فرد کارآفرین به صورت جدی از خانواده‌ها، مدرسه، دانشگاه و واحد کسب و کار شروع کنیم؛ گفت: نهادهای پشتیبان مثل رسانه‌ها و مطبوعات و همچنین دولت به عنوان یک نهاد اجرایی و مجلس به عنوان یک نهاد قانون‌گذار باید از کارآفرین‌ها حمایت کند.

وی بابیان اینکه همدان جزو استان‌هایی است که به لحاظ محیط کسب و کار وضعیت مطلوبی در سطح کشور ندارد، افزود: استانی که می‌خواهد بیکاری را کاهش دهد و برای جوانان اشتغال ایجاد کند، باید به رفع موانع تولید و پشتیبانی از کسب‌وکارها توجه ویژه کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha