۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴
رفع کمبود مواد اولیه در عرصه تولید صنایع‌دستی از راهکارهای ایجاد جهش تولید است
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در گفتگو با بازار:

رفع کمبود مواد اولیه در عرصه تولید صنایع‌دستی از راهکارهای ایجاد جهش تولید است

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، گفت: کمک به رفع کمبود مواد اولیه در عرصه تولید صنایع‌دستی یکی از راهکارهای ایجاد جهش تولید در عرصه صنایع‌دستی استان زنجان است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگاربازار، به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در بحث صنایع‌دستی، برنامه‌ریزی جدی برای جهش تولید در این عرصه انجام داده که این برنامه‌ها از ۱۶ فروردین‌ماه امسال اجرایی و عملیاتی می شود.

وی اظهار کرد: شکل و طرح تولیدات شاخص صنایع‌دستی زنجان سال‌هاست که در حال تکرار است و طرح های جدید و نوین در زمینه صنایع دستی استان زنجان طراحی خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با بیان اینکه باید هنرمندان ملیله‌کار، مسگر و چاقوساز استان با طراحی‌های نوین، محصولات جدید را به بازار عرضه کنند، گفت: با تحقق این امر مهم می توانیم در تولید این محصولات جهش قابل توجهی را نسبت با سال‌های گذشته شاهد باشیم.

ارجمند ابراز داشت: قدم بعدی در این عرصه رفع موانع مالیاتی است و  امروز شاهد وجود برخی موانع مالیاتی بر سر راه تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان هستیم که برای برطرف کردن این موانع، برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله برگزاری جلسه با مدیرکل امور مالیاتی استان صورت گرفته تا بتوانیم این موانع را از پیش روی تولیدکنندگان این عرصه برداریم.

ارجمند افزود: کمک به رفع کمبود مواد اولیه در عرصه تولید صنایع‌دستی یکی از راهکارهای ایجاد جهش تولید در عرصه صنایع‌دستی استان  است.

بسته بندی صنایع دستی زنجان در تحقق شعار سال عامل طلایی است

وی تصریح کرد: طی سال گذشته شاهد ایجاد رونق در عرصه صنایع‌دستی استان بودیم که این روند باعث ثبت یک رکورد در این عرصه شد، بنابراین برای اینکه بتوانیم این رونق تولید را جهش دهیم، اولین عامل، تولید مواد اولیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، افزود: یکی از مشکلات و دغدغه‌هایی که در حوزه صنایع‌دستی استان با آن مواجه هستیم، موضوع بسته‌بندی صنایع‌دستی شاخص است.

ارجمند با بیان اینکه اواخر سال گذشته نمونه‌های خوبی را در این زمینه رقم زدیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد، تاکید کرد: به همین خاطر طراحی و ساخت بسته‌بندی مناسب برای صنایع‌دستی شاخص از قبیل مس، چاقو و انگشتر جزو برنامه‌های امسال این اداره‌کل  است.

طراحی جدید صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد

وی افزود: رایزنی در خصوص افزایش سهم بیمه صنعت‌گران، یکی دیگر از موضوعاتی است که معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در حال رایزنی این موضوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان نیز در حال رایزنی هستیم تا تعداد بیمه‌شدگان صنعت‌گران صنایع‌دستی افزایش پیدا کند، گفت:  این اقدام باعث می‌شود تا عموم مردم رغبت زیادی برای حضور و فعالیت در این عرصه داشته باشند.

ارجمند گفت: طراحی محصولات جدید صنایع‌دستی از موضوعاتی است که در تحقق شعار سال به آن باید بیشتر توجه شود. 

وی یاد آورشد: استان زنجان در حوزه ملیله، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و در این عرصه زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید و همچنین زنجان در حوزه مس جایگاه ارزنده‌ای دارد اما محصولات تولیدی در این عرصه‌ها تکراری شده است.

کد خبر: ۱۱٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha