۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
۴۰ درصد صندوق‌های کارآفرینی روستایی کشور تا کنون راه‌اندازی شده اند
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

۴۰ درصد صندوق‌های کارآفرینی روستایی کشور تا کنون راه‌اندازی شده اند

قزوین- نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با تأسیس ۴۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در کل کشور تا امروز ۴۰ درصد از این صندوق‌های کارآفرینی راه‌اندازی شده است.

اصغر نورالله‌زاده در حاشیه سفر خود به استان قزوین که به منظور حضور در مراسم افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغال‌زا در روستای آقابابای قزوین انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: به تازگی موافقت‌نامه‌ای با سازمان بسیج سازندگی سپاه منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن یک هزار صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌آفرین در کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای توسعه روستایی و توانمندسازی مردم را یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری برشمرد و اضافه کرد:‌ برای رسیدن به این اهداف به مشارکت عمومی، امکان دسترسی عادلانه مردم به منابع مالی و اجرای طرح‌های توانمندسازی احتیاج داریم که بسیج سازندگی هر سه مؤلفه یادشده را به درستی کنار هم قرار می‌دهد.

نورالله‌زاده اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی و فقرزدایی را مهمترین هدف مشترک صندوق کارآفرینی امید و بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: با تأسیس ۴۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در کل کشور تا امروز ۴۰ درصد از این صندوق‌های کارآفرینی راه‌اندازی شده است.

صندوق کارآفرینی امید از رشد اقتصاد مردم‌پایه حمایت می‌کند
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید شبکه‌سازی را عامل اصلی در موفقیت صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌آفرین برشمرد و گفت:‌ بهترین مسیر هم برای شبکه‌سازی ایجاد تعاونی‌ها بود که در این زمینه تلاش شد تا در کنار صندوق‌های یادشده شرکت‌های تعاونی را تأسیس کنیم و اگر این شرکت‌ها مسیر درستی را بپیمایند، عمده مشکلات اقتصادی روستاها برطرف می‌شود.

نورالله‌زاده با بیان اینکه تعامل‌ سازمان بسیج سازندگی با مردم روز به روز در حال گسترش یافتن است، افزود: وظیفه بقیه دستگاه‌ها هم این است که مانند بسیج سازندگی با مردم تعامل و همکاری داشته باشند و به همین خاطر صندوق کارآفرینی امید از هر دستگاهی که برای رشد اقتصاد مردم‌پایه همت کند، حمایت مالی خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید از حضور مردم در کارهای اقتصادی و طرح‌های بزرگ استقبال کنیم و آنها را در حوزه اجرای چنین طرح‌هایی دخالت دهیم تا بتوانیم سهامدارانی داشته باشیم که خود هم مجری و ناظر بر کار هستند.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha