تحریم و کرونا مانع تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی ایران و کرواسی شد
سفیر کرواسی در تهران:

تحریم و کرونا مانع تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی ایران و کرواسی شد

سفیر کرواسی در تهران در گفت‌وگو با فعالان اقتصادی همدان، گفت: تحریم‌ها و کرونا باعث شد اهداف تعیین شده برای تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی کرواسی و ایران محقق نشود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سفیر جمهوری کرواسی در تهران، در جریان سفر به استان همدان با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست ظرفیت‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دراگو اشتامبوک در این نشست بر تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: تحریم‌ها، افکار خوب و اهدافی که در این خصوص را داشتیم از بین برد اما برای تقویت و توسعه مراودات دوطرفه تلاش می‌کنیم.

اشتامبوک اظهار کرد: علاوه بر تحریم‌ها پاندومی کرونا باعث بروز مشکلاتی در زمینه روابط ایران و کرواسی شد که به جبران این نواقص در آینده امیدوار هستیم.

وی به سفر رئیس‌جمهوری کرواسی در سال ۲۰۱۶ به تهران اشاره کرد و گفت: نمایندگان ۱۰۰ شرکت ما در این سفر حضور داشتند و تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه‌های مختلف منعقد شد.

سفیر کرواسی در تهران خاطرنشان کرد: ما این توافق‌ها را به رسمیت شناختیم و پیگیر آنها هستیم که به مرحله اجرا برسد زیرا تقویت مراوده با ایران برای ما بسیار مهم است. ‌

وی به موضوع استقلال کشور کرواسی اشاره کرد و گفت: ایران نخستین کشور جهان بود که استقلال ما را به رسمیت شناخت و ما به این حمایت و پشتیبانی افتخار می‌کنیم.

اشتامبوک به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی کشور خود پرداخت و افزود: پذیرای گردشگران ایرانی هستیم تا از چشم‌انداز زیبای این کشور بهره‌مند شوند.

سفیر کرواسی در تهران یادآوری کرد: این نشست پایه‌ای برای جلسات بعدی و ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری و مشارکت در عرصه‌های مختلف است.

وی به مشابهت‌های فرهنگی ایران و کرواسی نیز اشاره کرد و گفت: نام اصیل کرواسی در کتیبه‌های بیستون آمده است و این نشان از رابطه اصیل و کهن این دو ملت است. ‌

فعالان اقتصادی استان همدان در این نشست محصولات خود را در زمینه، صنایع غذایی، تولید فویل و ورق‌های آلومینیوم، رزین‌های پلی‌استر، محصولات گلخانه‌ای، فولاد، لوله‌های پلی‌اتیلن، ماشین‌ها و ادوات کشاورزی، مواد معدنی، سیمان و تجهیزات آبیاری معرفی کردند تا زمینه صادرات و یا احداث صنایع مربوطه در این کشور فراهم شود.

علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان نیز در این نشست اظهار کرد: طبق اظهارات سفیر جمهوری کرواسی در تهران، این کشور تا یک سال دیگر به اتحادیه اروپا و شینگن می‌پیوندد و ما باید جایگاه خود را در این منطقه تقویت کنیم.

رئیس اتاق همدان خاطرنشان کرد: کرواسی کشوری گردشگر پذیر و به مصرف محصولات حلال علاقه‌مند است و این موضوع باید مورد توجه صنایع غذایی استان همدان قرار گیرد.

زبردست گفت: هزینه عمل‌های جراحی به‌ویژه زیبایی در ایران ارزان‌تر از کرواسی است و استان همدان به لحاظ پیشرفت‌های پزشکی می‌تواند مقصد گردشگری سلامت برای مردم این کشور باشد.

او به قابلیت‌های کرواسی در زمینه کشتی‌سازی، خودروسازی و کشت‌های فرا سرزمینی اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی استان ما در این زمینه‌ها می‌توانند وارد شوند.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha