۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
واردات گاز؛ راه مطمئن عبور از فصل زمستان
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

واردات گاز؛ راه مطمئن عبور از فصل زمستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت باید تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن توافق گازی با ترکمنستان داشته باشد تا علاوه‌بر تامین گاز زمستانی، موقعیت ایران در موضوع هاب انرژی منطقه حفظ شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت با اشاره به ضرورت توافق با ترکمنستان برای واردات گاز از این کشور پیش از آغاز فصل زمستان تاکید کرد و گفت: درصورت حفظ این موقعیت، می‌توانیم از یک طرف خریدار و از طرفی دیگر فروشنده گاز باشیم، درواقع در این شرایط یک کشور برای صادرات گاز خود به ما و کشور دیگری برای خرید این گاز نیاز دارد.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر حفظ استراتژیک و جایگاه ایران در مسئله هاب انرژی منطقه، افزود: اگر در شرایط فعلی گاز ترکمنستان به شمال کشور نرسد، خاموشی نیروگاه‌ها و به دنبال آن خاموشی برق خانگی، صنایع تولیدی کوچک و بزرگ و... اتفاق خواهد افتاد، بنابراین فعلاً راه عبور از مشکل با توجه به محدود بودن تولید گاز در کشور، واردات گاز از ترکمنستان است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سرمای زود هنگام در سراسر کشور را در فصل پاییز زنگ خطری برای مسئولان جهت تامین سوخت زمستانی دانست و از فرصت کم مسئولان برای مذاکره با ترکمنستان خبر داد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: همچنین نبود ذخیره مناسب سوخت‌های مایع و فروش فرآورده به صورت پیش فروش، سبب شده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مجبور باشد علاوه‌بر تامین سوخت داخلی، سوخت را برای جایگزین گاز ذخیره کند و حتی بخشی از بدهی‌های ایران را که ناشی از فروش فرآورده به قیمت ارزان است، پرداخت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود اگر صرفه‌جویی ازسوی مردم انجام نشود، با بحران رو به رو خواهیم شد. البته نباید به مردم فشار آورد بلکه تنها کافی است مصارف غیرضرور کاهش پیدا کنند، درواقع این مردم هستند که همیشه در بحران‌ها به کمک دولتمردان آمده‌اند و مانع از بروز مشکلات بیشتر شده‌اند.

کد خبر: ۱۱۹٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha