۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت| تحویل ۱۰۰ میلیون دز واکسن کووپارس تا شهریور سال آینده
وزیر بهداشت:

دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت| تحویل ۱۰۰ میلیون دز واکسن کووپارس تا شهریور سال آینده

کرج- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از این پس متکی به تولیدات داخلی واکسن خواهیم بود، گفت: ما دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت و اولویت با تولیدات داخلی است.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح پنجشنبه وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی از موسسه رازی بازدید کردند.

وزیر بهداشت و درمان در نشست و حاشیه این بازدید با بیان اینکه از این پس متکی به تولیدات داخلی واکسن خواهیم بود، گفت: ما دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت و اولویت با تولیدات داخلی است.

بهرام عین اللهی افزود: دقت وزارت بهداشت در این زمینه بسیار بالا بوده و فرآیند تولید واکسن با حساسیت خاصی طی می شود و با کمک مجلس شورای اسلامی بسیاری از مشکلات را می توانیم حل کنیم.

عین اللهی تاکید کرد: بررسی ها و تحقیقات نشان داده واکسن های تولید داخل کشور از نظر اثربخشی و کیفیت بی نظیر هستند که این امر برای رسانه های معاند سنگین بوده و علیه واکشن های تولید ایران جنگ تبلیغاتی راه می اندازند.

کووپارس بالای ۹۰ درصد ایمنی در برابر کرونا ایجاد می کند
وی با بیان اینکه طبق بررسی های علمی واکسن رازی  کووپارس بالای ۹۰درصد ایمنی در برابر کرونا ایجاد می کند، گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در کشور این واکسن را در قالب تست آزمایشی و عملیاتی دریافت کرده اند.

عین اللهی اضافه کرد: اکنون واکسن کرونا رازی در فهرست واکسن های تزریقی کشور قرار گرفته و قراراست بخشی از واکسن کرونا کشور توسط این موسسه تامین شود، واکسن «رازی  کووپارس»  در سه دز شامل ۲ دز تزریقی و یک دز استنشاقی تهیه شده است.

وی با اشاره به نشستی که هفته گذشته با موسسه کخ آلمان داشتیم، گفت: وقتی وضعیت کشورمان در حوزه تولید واکسن کرونا را گزارش کردیم، برای کارشناسان آلمانی این موفقیت و دستیابی دانشمندان ایرانی به واکسن کرونا  تعجب برانگیز بود.

وزیر بهداشت با اشاره به توانمندی های دانشمندان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی گفت: موسسه رازی  با حمایت  مقام معظم رهبری پیش رفتند و  رازی به ما این اطمینان را می دهد که  در آینده اگر ویروس جدیدی  ایجاد شود بتوانیم واکسن آن را تولید کنیم.

توانایی رازی برای تحویل ۱۰۰ میلیون دز واکسن کرونا تا شهریور سال آینده
وزیر جهاد کشاورزی در این نشست با اشاره به توانمندی موسسه رازی گفت: رازی توانایی تحویل ۱۰۰ میلیون دز واکسن کرونا را تا شهریور ماه سال آینده دارد.

سید جواد ساداتی نژاد با تاکید بر حمایت از تولید موسسه رازی گفت: واکسن تولیدی این موسسه مشتریان خارجی خود را نیز دارد و می توان نسبت به صادرات آن اقدام کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت های موسسه رازی در راستای حفظ امنیت غذایی و انسانی توسط این موسسه گفت: شاید نخستین جایی که باید برای واکسن کرونا به آن ماموریت می دادیم و لاغیر، مووسسه  رازی بود و شاید نیز در این رابطه نامهربانی کرده باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رازی از جنس وزارت بهداشت است، اظهار کرد: این موسسه تنها یک کارخانه تولیدی نیست بلکه رازی مجموعه ای از یک کارخانه، دانشمندان، اساتید و دانشجویانی است که با یکدیگر این لوکوموتیو را به حرکت درآورده اند.

ساداتی نژاد گفت: بر همین اساس انتظار ما از وزارت بهداشت این است که به این لوکوموتیو که در واقع خانه این وزارتخانه است، بیشتر از همیشه توجه و حمایت شود.

وی با بیان اینکه رازی دارایی وزارت بهداشت و پشتوانه سلامت مردم ایران است، افزود: نیاز است در بحث خرید واکسن  این موسسه حمایت های لازم صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید با تلاش و پشتیبانی از موسسه رازی کمک کنیم تا این موسسه هر چه بیشتر رو به جلو حرکت کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha