۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
زیرساخت های گردشگری ایلام نیازمند سرمایه گذاری است
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

زیرساخت های گردشگری ایلام نیازمند سرمایه گذاری است

ایلام- شنبه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به ظرفیت های بخش گردشگری در استان ایلام، گفت: زیرساخت های گردشگری استان ایلام نیازمند سرمایه گذاری است.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت گردشگری از پربازده ترین فعالیت های اقتصادی در جهان به شمار می رود که در کنار ارزش افزوده بالا، مسائل اجتماعی و فرهنگی هر منطقه را تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: این صنعت یکی از منابع مهم درآمدزایی و اشتغال به حساب می آید به طوری که در بسیاری از کشورها از آن به عنوان صنعت اول یاد می شود.

شنبه زاده عنوان کرد: استان ایلام نیز با قدمت چندین هزار ساله خود، وجود مناظر تاریخی و طبیعی بسیار، آب و هوای مناسب و قرارگرفتن در مسیر اربعین حسینی ظرفیت های مناسبی برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه گردشگری استان نیازمند توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری است، افزود:  توسعه زیرساخت های استان برای رونق گردشگری مثل راه، ریل قطار، آزادراه و بزرگراه نیازمند توجه است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان نیز باید در اولویت قرار گیرد، افزود: ایجاد بازارچه های مرزی برای جذب گردشگران، توسعه اقامتگاه های بومگردی، احداث هتل های چندستاره، بیمارستان های تخصصی، ایجاد مراکز تفریحی و..از نیازهای گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام  بیان کرد: برای توسعه گردشگری استان ایلام هم باید قوانین را برای حضور سرمایه گذاری تغییر داد و  هم اعتبارت در حوزه گردشگری باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه رونق توسعه گردشگری در استان ایلام نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است، افزود: استان ایلام در بخش سرمایه گذاری و زیرساخت های گردشگری دارای مشکلاتی است که نیازمند توجه ویژه همه دستگاه های اجرایی استان است.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha