۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
اجرای ۱۵۰۰ طرح در آذربایجان‌شرقی
سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

اجرای ۱۵۰۰ طرح در آذربایجان‌شرقی

تبریز- سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخشی از آمار عملکردی ۷ ماهه امسال در حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری، از پیگیری امور بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح در دست اجرا در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، غلامعلی راستی با بیان اینکه اجرای یک هزار و ۵۶۵ طرح در استان با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان، زمینه اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر را فراهم خواهد کرد، اظهار داشت: در حال حاضر از این میزان طرح در دست اجرا، ۹۴۷ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۲۸ درصدی صدور جواز های تاسیس اعم از ایجادی و توسعه ای در ۷ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: یک هزار و ۳۴۳ فقره جواز تاسیس ایجادی و ۱۴۰ فقره جواز تاسیس توسعه ای و در مجموع یک هزار و ۴۸۳ فقره جواز تاسیس در استان صادر شده و این آمار نشان از افزایش علاقه مندی به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ادامه داد: بیشترین میزان صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک های صنعتی شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد  است.

راستی همچنین با اشاره به رشد ۳۶ درصدی صدور جوازهای تاسیس توسعه‌ای تا پایان مهرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ادامه داد: در ۷ ماهه امسال، ۱۴۰ فقره جواز تاسیس توسعه ای در استان صادر شده و این امر نشان از افزایش علاقه مندی واحدهای تولیدی به افزایش ظرفیت های تولید و تنوع محصولات تولیدی دارد.

وی افزود: بیشترین تعداد جواز ایجادی صادره در هفت ماهه امسال به ترتیب مربوط به گروه های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها است.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      7 0
      کسی میدونه در بین این طرحها فکری برای صنایع تبدیلی مس سونگون اندیشیده شده؟ یا اکثر این طرحهای اعلام شده در حکم آبنبات چوبی دست بچس
    • ای سان IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      4 0
      عزیزم شما جلوی خشک شدن دریاچه ارومیه بگیرید طرح هاتون مال خودتون