۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
بیکاری جوانان تحصیلکرده مهم ترین چالش فعلی کشور است
استاندار قزوین:

بیکاری جوانان تحصیلکرده مهم ترین چالش فعلی کشور است

قزوین- استاندار قزوین گفت: بیکاری جوانان تحصیلکرده مهمترین چالش فعلی کشور است که معیشت و اقتصاد خانوارها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی اعلایی چهارشنبه شب در بازدید از یک واحد تولیدی و صنعتی در شهرک کاسپین قزوین اظهار داشت: در حال حاضر شاخص های اقتصادی کشور نشانگر فشار مالی مضاعف بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه است که در پی آن مشکلات متعدد معیشتی گریبانگیر مردم شده است.

وی گفت: بر همین اساس سیاست های دولت برای سال جاری و سال پیش رو توجه ویژه به رشد اقتصادی و بهبود شاخص های مرتبط با توانمندی خرید مردم و تامین معیشت است که در این خصوص ایجاد اشتغال به عنوان یکی از محورهای اساسی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: بر اساس برنامه ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده است تا پایان تیرماه سال آینده موظف به ایجاد هشت و نیم درصد رشد اقتصادی هستیم که با توجه به صنعتی بودن استان قزوین و ظرفیت های موجود در این استان رسیدن به این میزان رشد اقتصادی غیر قابل باور نیست.

اعلایی عنوان کرد: در شرایطی که استان قزوین از ظرفیت وجود صنایع قدرتمند کشور برخوردار است باید بتوانیم راهکاری اساسی برای رفع معضل بیکاری جوانان پیدا کنیم چرا که امروز میتوان بیکاری جوانان تحصیلکرده را مهم ترین چالش کشور دانست.

وی افزود: حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حرکت در مسیر تولید یا به عبارتی افزایش ظرفیت های مردمی اقتصاد میتواند در این زمینه بسیار راه گشا باشد و قطعا با تحقق این امر شاهد رشد اقتصادی محسوس و رفع بیکاری در استان قزوین خواهیم بود.

استاندار قزوین گفت: در کنار بخش صنعت قزوین از دو بازوی قدرتمند حوزه گردشگری و کشاورزی برخوردار است که در صورت مدیریت درست هر کدام از این بخش ها میتواند رونق دهنده اقتصاد استان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیلکرده این استان باشد.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha