ذخیره کالاهای اساسی در تهران به میزان کافی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران:

ذخیره کالاهای اساسی در تهران به میزان کافی است

عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: باید رصد دقیقی بر روی ذخیره کالاهای اساسی صورت گیرد و متناسب با خروجی از انبارها کالا جایگزین گردد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه تنطیم بازار استان با اشاره به مطلوب بودن ذخیره کالاهای اساسی در استان افزود: برای جلوگیری از تلاطم و نوسانات بازار برنج، روغن، مرغ منجمد، تخم مرغ و شکر به میزان کافی در انبارها ذخیره شده است.

وی از دستگاه‌های اجرایی ذیربط به ویژه سازمان جهاد کشاورزی و صمت استان خواست رصد دقیقی بر روی ذخیره کالاهای اساسی صورت گیرد و متناسب با خروجی از انبارها کالا جایگزین گردد.

معاون اقتصادی استاندار تهران همچنین به ضرورت ذخیره کافی نهاده‌های بخش کشاورزی در انبارها و بنادر اشاره کرد و افزود: نهاده‌های کشاورزی به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولیدات دامی تاثیر بسزایی در کنترل قیمت محصولات بخش کشاورزی به ویژه گوشت، مرغ و لبنیات دارد که سازمان جهاد کشاورزی تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ نماید.

عسگری با اشاره به اینکه احساس امنیت روانی در جامعه به مدیریت و نظارت دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد، گفت: با بررسی و رصد بموقع میزان ذخایر و نظارت دستگاه‌ها در سطح بازار این مهم محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تولید ۶ درصدی مرغ مورد نیاز استان در واحدهای مرغداری استان افزود: بر اساس مصوبات قبلی و اقدامات در حال انجام دستگاه‌های جهادکشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های مربوطه ظرف دو سال آینده این رقم افزایش چشم گیری خواهد یافت و بخش عمده مرغ در داخل استان تولید می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار تهران همچنین گفت: ۲ هزار تن تخم مرغ در انبارهای استان موجود است می‌باشد و از این لحاظ هیچگونه کمبودی احساس نمی‌شود لذا دستگاه‌های نظارتی با هر گونه سوء استفاده احتمالی در بازار برخورد قانونی لازم را به عمل آورند.

عسگری با اشاره به ثبات نسبی بازار مرغ افزود: قیمت مصوب ارائه شده در بازار ۳۱ هزار تومان می‌باشد و با تامین مرغ مورد نیاز استان از طریق استان‌های معین و همچنین وجود ۱۷ کشتارگاه مرغ در استان که روزانه میانگین ۲۵۰ تا ۳۵۰ تن مرغ کشتار می‌کنند هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و باید بازرسی و نظارت‌ها در این زمینه تشدید شود.
در پایان جلسه مقرر شد ضمن تشدید بر نظارت بر بازار کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی اقدامات و تدابیر لازم را جهت جلوگیری از توزیع مرغ خارج از شبکه اتخاذ کند.

هیات خبرگان بانکی ضمانت اجرایی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه خبرگان بانکی هم گفت: انتظار می‌رود بانک‌های عامل استان برای اجرایی کردن مصوبات هیات خبرگان بانکی بی درنگ اقدام کنند و تولیدکنندگان را معطل نگذارند.

حشمت اله عسگری اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم پیش روی واحدهای تولیدی مسائل مرتبط با بانک و موضوع تسهیلات است و نقش بانک‌ها در کاهش این دغدغه‌ها اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات جلسات خبرگان بانکی فصل الخطاب است، افزود: انتظار می‌رود بانک‌های عامل استان نسبت به اجرایی کردن این مصوبات بی درنگ اقدام و تولیدکنندگان را معطل نگذارند و در صورت استنکاف بانک‌ها از اجرای مصوبات دبیرخانه هیات موظف است ظرف مدت یک هفته جهت طرح موضوع در هیات انتظامی بانک‌ها نسبت به طرح موضوع اقدام کند و وفق مقررات برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha