۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
زمان بازآرایی سهام عدالت مشخص خواهد شد
سخنگوی کانون سهام عدالت:

زمان بازآرایی سهام عدالت مشخص خواهد شد

حیدری، سخنگوی کانون سهام عدالت گفت: یکی از دلایلی که موجب معطلی این بازآرایی شده این است که تعلیق آن در راستای صلاح مردم است اما زمان مشخصی برای بازآرایی سهام عدالت مشخص خواهد شد.

به گزارش بازار، اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهام عدالت گفت: به دلیل تعجیل در فرآیند معاملاتی سهام عدالت، آشفتگی و رهاسازی را در آن شاهد بودیم و موجب شده سهام عدالت در انطباق با قوانین بازآرایی شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که موجب معطلی این بازآرایی شده این است که اگر انجام این موارد موجب خسارت می شود، تعلیق آن در راستای صلاح مردم است هر چند که نباید طولانی می شد.

سخنگوی کانون سهام عدالت در رادیو گفت و گو اظهار کرد: تمام کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردند انباشت سفارشات فروش از سمت آنها رخ داده و تکلیف آن هنوز روشن نشده است اما افراد می توانند با شماره گیری ۱۵۶۹ از فرآیند فروش سهام عدالت خودشان مطلع شوند.

حیدری تصریح کرد: در روش مستقیم و غیرمستقیم، ارزش فعلی معاملاتی این سهام با ارزش ذاتی آن بسیار مغایر است که اگر بازآیی سهام عدالت به درستی انجام شود در ماه های آینده عدد ارزش سهام عدالت بسیار بیشتر خواهد شد؛ در حالی که در حال حاضر به دلیل ترک فعل صندوق توسعه بازار در امر بازارگردانی روش غیرمستقیم، ارزش سهام عدالت مردم نصف بهای ذاتی است.

وی همچنین با بیان اینکه در حال پیگیری و رفع مشکلات سهام عدالت هستیم خطاب به سهام داران تاکید کرد: ارزش سهام عدالت، آن قدری نیست که بخواهند آن را بفروشند.
این سخنگو گفت: کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردند نباید اختیار فروش سهمشان به صورت خرد سلب می شد در حالی که غیرمستقیمی ها در اکثر نمادها امکان معامله داشتند و می توانند اکثر سهم خود را بفروشند.

حیدری خاطرنشان کرد: در بخش مردمی سهام عدالت دو وظیفه داریم؛ اولا در شرایطی که سهام مردم بسیار کمتر شده توصیه به دست نگه داشتن برای فروش سهام می کنیم و همچنین قصور و سلب حق در فروش را پیگیری می کنیم؛ قرار شده زمان مشخصی برای بازآرایی سهام عدالت مشخص شود.

وی همچنین در مورد متوفیان گفت: پس از آنکه سامانه یکپارچه به نتیجه نرسید، شرکت سپرده گذاری مرکزی با دفاتر پیشخوان منتخبی برای انتقال قهری قرارداد بسته است.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      3 0
      بخدا به پولش نیاز داریم
    • ناشناس IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      الان یعنی بریم دفتر پیشخوان سود سهام واریز می کنند