۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
تورم در سال ۱۴۰۱ مهار می‌شود
رییس سازمان برنامه و بودجه:

تورم در سال ۱۴۰۱ مهار می‌شود

میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سه ماه گذشته خلق پولی انجام نشد و گزارش اخیر مرکز آمار نشان‌دهنده کاهش نرخ تورم است که با ادامه و تکمیل همین روند در سال آینده، تورم مهار خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سیدمسعود میرکاظمی در نشست با اعضای شورای فرماندهی بسیج این سازمان با تأکید بر اینکه فعالیت های تخصصی با نگاه بسیجی انجام می شود، اظهار داشت: بسیج به مجموعه ای تبدیل شده که هر جا ضرورتی وجود داشته باشد حضور پیدا می کند. در سیل، زلزله، جنگ و واکسیناسیون شاهد نقش آفرینی بی بدیل این بخش بوده ایم.

وی با اشاره به نقش بسیج در کمک به حل مشکلات اقتصادی گفت: مسئله ای که در سازمان برنامه و بودجه به ویژه از سوی بسیج باید دنبال شود روحیه و مطالبه تغییر است زیرا تغییر ریل اقتصادی یک ضرورت است و منجر به بهره وری بالا و استفاده موثر از منابع خواهد شد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه سرنوشت اقتصادی کشور به اراده بیگانگان گره زده نمی شود، خاطرنشان کرد: مذاکره مسیر خود را طی می کند اما ایران کشور فقیری نیست که معطل کشورهای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه لازم است سیاست‌ها اصلاح و مسیر درستی اتخاذ شود، اظهار داشت: بسیج می تواند در فرهنگسازی و ترویج روحیه انقلابی کمک بزرگی به کشور کند زیرا بی ارادگی، کشور را دچار مشکل می کند اما اراده انقلابی و روحیه می تواند تغییر لازم را ایجاد کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات اقتصادی به ارث رسیده به دولت سیزدهم تصریح کرد: مشکل امروز مردم معیشت، وضعیت کسب و کار، درآمد خانوار و تورم است و هدف گیری همین شاخص ها و حل مشکلات از وظایف سازمان برنامه و بودجه محسوب می شود و در سه ماهی که دولت سیزدهم مستقر شده است ثبات اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه هدفگیری شده تا اعتماد به اقتصاد برگردد.

معاون رییس جمهوری با انتقاد از میراث به جا مانده فروش اوراق دولتی در دولت گذشته، اظهار داشت: سال ۹۶ فضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بیش از امروز فراهم بود اما با این وجود فعالیت برای افزایش درآمد و مدیریت بر هزینه ها ادامه خواهد داشت و با کمک خدا حتما به نتیجه مطلوب می رسیم. اگر به جای کدخدا به خدا اتکا شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی، وظیفه سازمان برنامه وبودجه را اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: این نهاد نقش اصلی در تغییرات را بر عهده دارد به شرطی که درگیر مسائل حاشیه ای نشود و بقیه سازمان ها را برای این تغییرات بسیج کند.

میرکاظمی نقش بسیج در تغییر ریل اقتصادی را مهم دانست و تاکید کرد: بسیج  همانطور که در همه مسائل جلودار است در بستر سازی و فرهنگسازی برای تغییرات جلودار باشد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

معاون رییس جمهوری به اهمیت اقناع سازی برای دستیابی به اصلاحات ساختاری اشاره کرد و گفت: جلسات منظمی جهت هم اندیشی و هم افزایی با نمایندگان مجلس، کمیسیون های مجلس و وزرا تشکیل شده و مسیر اقناع سازی جهت تغییر ریل اقتصادی ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۱۹٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha