۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
آغاز طرح زمستانی راهداری در آذربایجان غربی| ۸۸ اکیپ در جاده ها مستقر شدند
مدیر کل راهداری آذربایجان غربی:

آغاز طرح زمستانی راهداری در آذربایجان غربی| ۸۸ اکیپ در جاده ها مستقر شدند

ارومیه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی گفت: در این زمینه ۸۸ اکیپ راهداری در محورهای ارتباطی استان مستقر شدند.

به گزارش بازار، ارسلان شکری بعد از ظهر سه شنبه در مراسم آغاز طرح راهداری زمستانی در استان  افزود: در قالب طرح راهداری زمستانی ۶۸ اکیپ راهداری عملیاتی و ۲۰ اکیپ گشت راهداری و امدادی در محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند.

وی با اشاره به آماده باش ۶۸ باب راهدارخانه با ۹۰۰ نفر پرسنل راهدار و ۴۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات و ۲۰ دستگاه برف روب مکانیزه برای اجرای زمستانی راهداری در استان اظهار کرد: امسال ۱۳ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه برای طرح زمستانی در انبار راهدارخانه های استان ذخیره سازی شده است.

شکری ساماندهی علائم ایمنی، تنظیف حریم و پارکینگ های کنار جاده ای و شستشوی تابلوها و رنگ آمیزی کلیه سرعت گاه های موجود در سطح جاده های استان، نگهداری و برقراری روشنایی به طول ۱۴۳ کیلومتر در محورهای استان را از دیگر اقدامات در زمینه اجرای مناسب طرح راهداری زمستانی در سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود ۶۸ باب راهدارخانه در ۱۸ گردنه مهم شبکه راه های اصلی و ۷۱ گردنه راه های روستایی عنوان کرد: نظارت و بازرسی بر تعداد ۲۴ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی جهت استفاده کاربران جاده ها از دیگر اقدامات استان به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: پرسنل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با استقرار در ادارات تابعه ، مراکز بی سیم و تلفن کلیه شهرستانها و همچنین از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و شماره تلفن ۳۳۳۷۲۵۱۹ - ۰۴۴ بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان و هم استانی های در خصوص وضعیت جاده ها  هستند.

دستگاه‌های اجرایی امکانات خود را برای فصل زمستان آماده کنند
معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان‌ غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این استان شرایط خاصی به جهت مرزی بودن نسبت به سایر استان ها دارد، گفت: در کنار این شرایط به دلیل وجود راه های کوهستانی و راه های سخت و دشوار تمامی دستگاههای مرتبط باید با آمادگی کامل در این ایام حضور فعال داشته باشند.

آیدین رحمانی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق دستگاه های اجرایی استانی و نیروی انتظامی بتوانیم خدمت خوبی برای مسافران در ایام برفی و بحرانی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امسال ۵۰۰ کیلو متر از راه های اصلی، فرعی و روستایی که نیاز به روکش و آسفالت داشتند، بهسازی شده و در بعضی از مناطق و پایانه های مرزی که ۶۰ درصد ترانزیت در این پایانه ها انجام می شود کار عمرانی همچنان انجام می شود.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های ما حذف نقاط حادثه خیز جاده های استان بوده که تعدادی از این نقاط حادثه خیز ساماندهی و حذف شده و امیدواریم با حذف این نقاط تصادفات نیز در جاده های این استان کاهش یابد.

رحمانی تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راهدارخانه‌های خود را آماده کند تا در صورت بارش برف و مسدود شدن مسیرها در اسرع وقت مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هلال‌احمر پایگاه‌های امدادی خود را تجهیز کند تا در صورت نیز خدمات لازم را به مردم‌ ارائه دهد و اداره غله نیز نسبت به تامین آرد نانوایی‌های روستایی و پلیس راه نسبت به اعلام هشدارهای لازم اقدامات لازم را اعمال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: شرکت‌های برق و نفت اقدامات خود را برای تحویل سوخت به روستاهای سخت گذر و هرس درختان برای جلوگیری از آسیب به شبکه برق رسانی انجام دهند.

رحمانی با بیان اینکه مسئولان اعتبارات لازم برای تعمیرات و تامین قطعات مورد نیاز ماشین آلات سنگین را از هم اکنون اعلام کنند افزود: مسئولان آب منطقه‌ای نیز نسبت به این فصل اقدامات لازم را برای جلوگیری از قطعی های احتمالی آب اعمال کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha