۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه آزاد ارس| ضرورت تسهیل مسیرهای مواصلاتی مناطق آزاد
گزارش خبری؛

توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه آزاد ارس| ضرورت تسهیل مسیرهای مواصلاتی مناطق آزاد

تبریز- مدیرعامل منطقه آزاد ارس از توسعه حمل و نقل ریلی در این منطقه آزاد خبرداد و گفت: بررسی مطالعات این طرح های ریلی آغاز شده است.

بازار؛ گروه استان ها: عملیات اجرایی هفت طرح توسعه‌ای، عمرانی و فرهنگی منطقه آزاد ارس با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط قرارگاه خاتم الانبیاء امروز سه‌شنبه در منطقه آزاد ارس آغاز شد. قرار است این طرح ها در مدت ۳۰ ماه به بهره برداری برسند.

تکمیل مسیر جلفا -مرند قطعات حدفاصل کیلومتر ۱۶ تا ۲۲.۶۰۰ و ۳۰ تا حدود ۳۴ ، شریان اصلی ایواوغلی-گردیان از کیلومتر ۶.۳۰۰ تا ۱۴.۱۰۰ ، فرهنگسرای ارس و آماده سازی بخشی از اراضی ۲۲۰ هکتاری، سایت صنایع سنگین و اراضی و محوطه شهرک صنعتی جانانلو  هفت پروژه ای است که عملیات اجرایی آنها  امروز به مناسبت هفته بسیج در محدوده منطقه آزاد ارس آغاز شد.

ماه گذشته در راستای  توسعه زیرساخت های عمرانی ارس قرارداد همکاری سازمان منطقه آزاد ارس با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  به امضا رسید.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه ای ارس گفت: امیدوارم  بتوانیم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا به وعده ای که به مردم سلحشور آذربایجان شرقی داده ایم عمل کنیم و زمینه رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پویا را در ارس و کل استان فراهم کنیم.

توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه آزاد ارس| ضرورت تسهیل مسیرهای مواصلاتی مناطق آزاد

محسن نریمان افزود: با واگذاری عملیات اجرایی این هفت پروژه به قرارگاه خاتم الانبیا دیگر دغدغه مان نسبت به اجرای درست و بموقع این پروژه ها کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تکمیل این هفت پروژه یکی از اساسی ترین و حساس ترین کارهایی است که ارس را به نقاط مثبت و بالایی می رساند.

نریمان گفت: پیشرفت اقتصادی ارس در گرو تسهیل مسیر های مواصلاتی و جاده ای است و باید راه های جاده ای بسیار درست طراحی شوند.

وی با تاکید بر لزوم ترمیم و توسعه راه های ریلی ارس افزود: به دنبال توسعه ریلی در ارس هستیم و مطالعات آن را شروع کرده ایم.

زیرساخت های منطقه آزاد ارس باید تکمیل شود
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که به میمنت هفته بسیج شاهد این اتفاق خوب در منطقه آزاد ارس هستیم.

عابدین خرم افزود: قرار گرفتن قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری و سازمان منطقه آزاد ارس به عنوان کارفرما در یک پروژه،  امتیاز و شاخص ویژه ای برای تحقق اجرای طرح های ترکیبی از راه، مسکن، فرهنگ و صنایع است.

توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه آزاد ارس| ضرورت تسهیل مسیرهای مواصلاتی مناطق آزاد

وی اضافه کرد: اینکه برای توسعه زیرساخت ها در منطقه آزاد ارس نیاز به تخصیص منابع دولتی نداریم و محل تامین منابع و هزینه از آورده خود منطقه است، یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همین یکی از دلایل تاثیرگذاری منطقه آزاد ارس در سهم اقتصادی، توسعه و اشتغال استان است.

وی یادآوری کرد: تاکید دولت بر این است که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شوند.

فرمانده منطقه ای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این مراسم گفت: موسسه عاشورا جزو اولین موسساتی است که در قرارگاه خاتم تشکیل شده است.

موسی اسلامی افزود: قرارگاه کارش را از بازسازی شروع کرد و الان به جایی رسیده است که می توان گفت نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه و ارتقای زیرساخت ها و عمران کشور دارد.

وی اضافه کرد: ۵۵ درصد سدهای در حال بهره برداری کشور توسط قرارگاه احداث شده است.

وی تاکید کرد: قرارگاه بازوی توانمند دولت نظام و مردم است و فلسفه وجودی ان خدمت رسانی به مردم است.

اسلامی گفت: مناطق آزاد کشور به جهت اینکه دریچه ای برای ورود کشور به بازار جهانی و عامل محرک انتقال تکنولوژی محسوب می شوند، بسیار حائز اهمیت اند و از این بین منطقه آزاد ارس که به لحاظ اقتصادی و سیاسی جایگاه خاصی در کشور دارد و با ظرفیت های منحصر بفردی که دارد، سرآمد و نگین مناطق آزاد کشور است.

توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه آزاد ارس| ضرورت تسهیل مسیرهای مواصلاتی مناطق آزاد

اجرای پروژه انتقال آب ارس به دشت تبریز

عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی امروز همچنین بهمراه نمایندگان مرند و جلفا و شبستر و مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان ضمن بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ در جریان مراحل پروژه قرار گرفت و پیگیری‌های لازم را برای استقرار هرچه سریعتر دستگاه TBM حفاری تونل انجام داد.

با اتمام پروژه انتقال آب ارس به دشت تبریز، نیازهای کشاورزی، صنعتی و آب‌شرب تقریبا ۳.۵میلیون جمعیت را در حد فاصل ارس تا تبریز تامین کرده و بخش دیگری از آب به سمت دشت شبستر و دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به سازمان‌ جهادکشاورزی و شرکت آب‌ منطقه‌ای دستور داد تا هماهنگی‌های حداکثری را برای رفع و رجوع از این پروژه مهم و نیمه‌تمام انجام بدهند.

توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه آزاد ارس| ضرورت تسهیل مسیرهای مواصلاتی مناطق آزاد

تکمیل بزرگراه مرند- جلفا
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از تداوم عمران و توسعه در منطقه آزاد ارس و تلاش برای تکمیل بزرگراه مرند- جلفا خبرداد و گفت: این جاده یک محور ارتباطی مهم اقتصادی و توسعه ای است.

معصومه پاشایی گفت: جاده مرند - جلفا یک مسیر اقتصادی برای کل کشور و تنها مسیری است که کشور را زمینی به اوراسیا و ارمنستان و نخجوان وصل می کند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل اولین زیرساخت اقتصادی هر منطقه ای است، افزود: با تکمیل این جاده جذابیت منطقه آزاد ارس ارس برای سرمایه گذاری بسیار بیشتر می شود.

وی ادامه داد: به عنوان رییس فراکسیون مناطق آزاد از تمامی مناطق آزاد بازدید داشته ام و به جرات می گویم ارس نگین مناطق آزاد کشور است.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha