۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
ضرورت آموزش بورس برای ورود به بازار سرمایه

ضرورت آموزش بورس برای ورود به بازار سرمایه

اهمیت آموزش دیدن قبل از ورود به بازار بورس را می‌توان از دو بعد مورد بررسی قرار داد. جنبه‌ی فردی و جنبه‌ی جمعی.

به گزارش بازار، اگر قصد ورود به بازار بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید، پیشنهاد می‌دهیم که قبل از برداشتن اولین گام در این بستر پر سود و البته پر ریسک، اصول سرمایه‌گذاری و فعالیت در بورس را فرا گرفته و به طور کلی با مهارت‌های لازم در انواع مختلف تحلیل آشنا شوید. موفقیت در بازار بورس وابسته به تشخیص بهترین زمان و قیمت برای معامله است که این حقیقت خود اهمیت و ضرورت آموزش بورس برای ورود به بازار سرمایه را نشان می‌دهد. کارگزاری اقتصاد بیدار با تکیه بر هیئت علمی متخصص و تولید محتوای آموزشی حرفه‌ای، همراهی مطمئن در این مسیر برای شما خواهد بود.

ضرورت آموزش بورس برای ورود به بازار سرمایه

اهمیت آموزش دیدن قبل از ورود به بازار بورس را می‌توان از دو بعد مورد بررسی قرار داد. جنبه‌ی فردی و جنبه‌ی جمعی. کسب آگاهی و تجربه و آشنایی با مفاهیم پایه در هر ۲ بعد تاثیر غیرقابل انکاری برروی معاملات شما خواهد داشت.

ضرورت آموزش در بعد فردی

شما به عنوان فعال بازار بورس باید قبل از هر اقدامی بروی کسب اطلاعات و مهارت سرمایه‌گذاری و قدم در مسیر آموزش https://ebidar.com/education/ بگذارید. بازار سهام قواعد و ادبیات خاصی را دارد که عدم آشنایی با آن‌ها می‌تواند موجب آسیب رسیدن به شما و دارایی‌تان گردد. کارگزاری اقتصاد بیدار با مجموعه‌ای کامل از مقالات آموزشی و برگذاری دوره‌هایی با بهترین اساتید به شما کمک می‌کند تا با تسلط به شیوه‌های تحلیل، معاملات خودتان را بهبود بخشیده و ارتقا دهید.

ضرورت آموزش در بعد جمعی

بعد دیگری که می‌توان ضرورت آموزش برای ورود به بازار سرمایه را در آن بررسی کرد، بعد جمعی و غیر فردی است. شما در این بخش با عواقب نداشتن اطلاعات و مهارت کافی و تاثیر آن در کلیت بازار و شاخص کل مواجه هستید. به زبانی ساده کلیت بازار بر اساس عرضه و تقاضا و رفتار همه فعالان تعریف می‌شود و اگر شما و دیگر افراد فعال در بازار بورس به درستی آموزش ندیده باشید ممکن است با کوچک‌ترین اتفاق، تصمیمی هیجانی در خرید یا فروش گرفته و جهت حرکت کل بازار را تحت تاثیر قرار دهید و در این شرایط خسارت ناشی از این حرکات غیر حرفه‌ای قطعا برای کلیت بازار است. کارگزاری اقتصاد بیدار با توجه به نیاز شما فعالان بازار بورس در این زمینه، دوره‌های سطح‌بندی شده‌ را طراحی کرده تا از آن‌ها جهت بهبود معاملات خود بهره ببرید.

مبانی آموزشی سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

آشنایی با مبانی آموزشی و به کارگیری این روش‌ها، شما را در انتخاب سهم سودده و تشخیص زمان مناسب جهت خرید و فروش کمک می‌کند. اصلی‌ترین روش‌های تحلیل در بازار بورس اوراق بهادار که یادگیری آن بسیار حیاتی است، به شرح زیر است:

تحلیل بنیادی

ممکن است بارها نام تحلیل بنیادی یا فاندامنتال را شنیده باشید، اما معنای دقیق آن را ندانید. تحلیل فاندامنتال یا بنیادی یکی از تحلیل‌هایی است که به‌کارگیری آن به شکلی اثربخش، نیازمند صرف مدت زمان زیادی است چرا که مسائل عمیق و مختلفی را دربر می‌گیرد. مسائلی همچون سودآوری، بدهی‌ها، نرخ‌گردش، وضعیت فروش کالای تولید شده و دارایی‌های شرکت و بسیاری از مفاهیم این چنینی در این نوع از تحلیل مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف تحلیل بنیادی این است که با ارزیابی شرایط مالی شرکت، ارزش واقعی و پتانسیل سهام را محاسبه کرده و با مقایسه آن با ارزش جاری، تصمیم درست را در مورد ورود یا خروج از آن سهم به شما ارائه دهد. سرفصل‌های اصلی آموزش تحلیل بنیادی به شرح زیر است: 

آموزش انواع EPS و نحوه کیفیت سنجی آن

آموزش تحلیل نسبت های مالی کاربردی

آموزش محاسبه نرخ رشد شرکتها

آموزش تحلیل نسبت های بازدهی شرکت ها

آموزش تحلیل افزایش سرمایه و محاسبه قیمت سهام

تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل روندهای آماری و عددی حاصل از جمع آوری قیمت گذشته و حال یک سهم و همین‌طور داده‌های مربوط به حجم معاملات را تحلیل تکنیکال می‌نامیم. تحلیل تکنیکال یکی از روش اصلی و پرکاربرد تحلیل در بازار بورس است. شما به عنوان تحلیلگر تکنیکال برای بررسی قدرت و ضعف یک سهم یا حتی شاخص کل، محکوم به استفاده از الگوهای حرکات قیمت، سیگنال‌های معاملاتی و سایر ابزارها هستید. از مهم‌ترین سرفصل‌های موجود در تحلیل تکنیکال که یادگیری آن‌ها می‌تواند شیوه معاملات شما را تغییر دهد میتوان به عناوین زیر اشاره کرد.

الگوهای قیمتی

انواع نمودار قیمتی

اسیلاتور و اندیکاتور

الگوهای هارمونیک

ابزار پرایس اکشن

خطوط فیبوناچی

تابلو خوانی

منظور از تابلو خوانی، دانش کسب شده از تجزیه و بررسی سایت tsetmc.com، می‌باشد. تابلو خوانی یکی از اصلی‌ترین روش‌های تحلیل بورس ایران است که در آن به بررسی اطلاعاتی همچون حجم معاملات قدرت خریدار و فروشنده میزان خرید و فروش سهامداران حقیقی و حقوقی و انواع نسبت‌هایی همچون نسبت‌های EPS و P/E  میپردازد.

روش‌های یادگیری تحلیل

راه‌های زیادی برای یادگیری و تسلط به انواع مختلف تحلیل در بازار بورس وجود دارد. در این بخش شما با قابل اعتمادترین و سریع‌ترین روشها آشنا خواهید شد:

می‌توانید از اطلاعات آنلاین رایگان برای آشنایی با حوزه‌های مختلف این تحلیل استفاده کنید. اگرچه دسترسی و اعتماد به منابع کامل و بی‌نقص برای یادگیری هرچه سریع‌تر مبانی تحلیل بنیادی و تکنیکال، دشوار است.

مسیر دیگری برای یادگیری، رجوع به کارگزاری‌های بورسی همچون کارگزاری اقتصاد بیدار است که اطلاعات تخصصی مرتبط با انواع مختلف تحلیل‌ها را دسته بندی کرده اند و به صورت آنلاین و رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. این مسیر نسبت به روش اول وقت زیادی را برای شما ذخیره می‌کند.

یکی از اساسی‌ترین راه‌های کسب دانش و تجربه در بورس شرکت در کلاس‌های سطح‌بندی شده‌ی کارگزاری اقتصاد بیدار است. این دوره‌ها در ۲ شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود و مدارک معتبری بعد از پایان دوره اهدا می‌شوند. برای موفقیت در بورس با شرکت در کلاس‌های آموزشی بر روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

مزیت‌های آموزش بورس

بازار بورس، بازاری است که به طور ذاتی در بستر خود دارای نوسان است. بنابراین فعالیت در این بازار دارای ریسک سیستماتیک و غیر سیستماتیک است. کسب سود در این بازار اتفاقی نیست و نمی‌شود آن را با بخت و اقبال کسب کرد. آموزش دیدن و سرمایه‌گذاری بروی خودتان، از اولین اقداماتی است که باید انجام دهید. به طور خلاصه مزیت‌های کسب دانش و اطلاعات قبل از ورود به بازار بورس به شرح زیر است:

داشتن قدرت تحلیل

تصمیمات درست در زمان های حساس

سود مناسب

آشنایی با تمام زوایای بازار بورس

مدیریت ریسک

مدیریت هیجانات و احساسات

جمع‌بندی

آموزش دیدن در بورس، به معنی تضمین کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شما می‌باشد. همه افرادی که در بازار بورس فعالیتی دارند، باید با مفاهیم این بازار آشنا باشند. چراکه خسارت نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی، نه تنها موجب آسیب به دارایی‌های خود شما می‌شود بلکه در جنبه‌ی جمعی نیز تاثیرگذار است. کارگزاری اقتصاد بیدار با طراحی انواع مقالات و کلاس‌های آموزشی از مقدماتی تا پیشرفته در این مسیر با شما خواهد بود و امکان یادگیری هر آنچه که نیاز است را برای شما فراهم کرده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمیه NL ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      تحلیل تکنیکال و تابلوخوانی در کنار هم واقعا میتونه کمک زیادی به موفقیت توی سرمایه گذاری کنه ولی جو بازار از همه چی مهم تره.