۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
احتمال ریزش در بازار سهام اروپا با موج جدید قرنطینه های کرونایی
بازار بررسی کرد؛

احتمال ریزش در بازار سهام اروپا با موج جدید قرنطینه های کرونایی

علیرغم رشد بسیار خوب بازارهای اروپایی طی هفته جاری، نگرانی‌ها در مورد آغاز یک دوره جدید محدودیت‌های کرونایی در پایتخت های اروپایی می تواند آسیب بیشتری به بازار بورس قاره سبز وارد کند.

به گزارش بازار، بازارهای اروپایی هفته جاری را با موقعیتی شگفت‌آور مثبت آغاز کرده‌اند و با البته نگرانی‌ها در مورد آغاز یک دوره جدید محدودیت‌های کرونایی در پایتخت های اروپایی می تواند آسیب بیشتری به بازار بورس قاره سبز وارد کند.

اعتراضات آخر هفته در اروپا به خشونت کشیده شد و اتریش قرنطینه کامل را اعمال کرد و بلژیک مردم را مجبور کرد ۴ روز در هفته از خانه کار کنند. افزایش موارد ابتلا به کرونا در آلمان نیز تهدیدی برای محدود کردن فعالیت های اقتصادی در بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب شده و کمیسریای گردشگری این کشور هشدار داده است که واکسیناسیون اجباری " اجتناب ناپذیر" به نظر می رسد.

در بریتانیا نیز علیرغم اعلام دولت مبنی بر بهبود ۲۲ درصدی بازار کار در این کشور، محدودیت های جدید کرونایی تاثیر زیادی روی سهام بازار این کشور داشته است. 

بانک مرکزی انگلیس نیز با بلا تکلیف گذاشتن نرخ بهره بانکی، همچنان معامله گران بورس را دچار شک و دو دلی کرده است. اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی این کشور هشدار داد که سیاست پولی کمک چندانی به تغییر چشم انداز تورم بالاتر نخواهد کرد.

با اینحال، برخی منابع خبری از حتمال افزایش بهره بانکی بریتانیا در اوایل سال میلادی خبر داده و می گویند احتمال تغییر در تصمیم دولت جانسون برای ثابت نگه داشتن بهره بانکی وجود دارد.

البته همه چیز بستگی به شرایط فعلی همه گیری و قرنطینه های ناشی از آن در اوپا داشته و در صورت ادامه روند درگیری جوامع اروپایی با موج جدید کرونا و ادامه روند قرنطینه، احتمال ریزش مجدد بازار سهام و البته فارکس در اروپا جود دارد.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha