۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
معافیت کارگاه های تولیدی صنایع دستی از مالیات
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی خبر داد

معافیت کارگاه های تولیدی صنایع دستی از مالیات

محمودیان، معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کلیه کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

به گزارش بازار، پویا محمودیان گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نام گذاری شده است، تلاش شد تا موانع موجود در این حوزه برطرف شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در راستای مانع زدایی در بخش صنایع دستی به صورت ویژه در دستور کار بود، ابلاغ معافیت مالیات بر ارزش افزوده بود که خوشبختانه در ماه‌های گذشته ابلاغ شد.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی دیگر از مشکلات را در صدور مجوزها دانست و گفت: چندین سال تمامی مجوزهای صادره در صنایع دستی کشور، فقط تک رشته‌ای و تک استانی بود، اما برای جذب سرمایه گذاری‌های بزرگ در این حوزه، مجوزهای چند رشته‌ای متمرکز و غیر متمرکز اجرایی شد.

محمودیان اضافه کرد: با اجرای این طرح، سرمایه گذاران و علاقه مندان می‌توانند در چند استان و چند رشته، مجوزهای تولیدی دریافت کنند.

وی به نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دو وزیر نفت و نیرو مبنی بر استفاده هنرمندان صنایع دستی از تعرفه‌های صنعتی اشاره و عنوان کرد: با موافقت دو وزارتخانه نفت و نیرو با این درخواست، افرادی که دارای مجوز تولید صنایع دستی هستند، در صورت درخواست و موافقت وزارت میراث فرهنگی، کلیه تعرفه‌های آب، برق و گاز آن‌ها از تجاری به صنعتی تغییر پیدا می‌کند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در طول مدت شیوع ویروس کرونا در کشور کلیه بازارچه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌ها و رویدادهایی که تجمع هنرمندان را به دنبال داشت هیچکدام برگزار نشد، زیرا جان و سلامت هنرمندان برای ما حائز اهمیت است.

محمودیان افزود: خوشبختانه از روزهای بحرانی کرونا فاصله گرفته ایم و مجدد می‌توانیم برنامه‌های توسعه‌ای و مهم معاونت صنایع دستی را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: تمامی دغدغه‌ها معطوف به این است که بتوانیم کسب و کارها را نگهداری و از ضرر و زیان و همچنین بیکاری هنرمندان جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha