۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
روستاهای استان سمنان نیازمند بازارچه‌های موقت و دائم هستند
کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری:

روستاهای استان سمنان نیازمند بازارچه‌های موقت و دائم هستند

شاهرود- میررضایی کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه آنچه روستاهای استان سمنان را از بن بست بیرون می آورد گردشگری است، گفت: روستاها نیازمند بازارچه‌های موقت و دائم برای عرضه تولیدات هستند.

سید حسین میررضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه روستاهای استان سمنان نیازمند بازارچه های موقت و دائمی برای عرضه محصولات و تولیدات شان از لبنیات تا صنایع دستی و فرآوری و ... هستند، تاکید کرد: این بازارچها ها در واقع یکی از مشکلات بزرگ روستاها یعنی فقدان بازار فروش را کاهش می دهد. 

وی با بیان اینکه روستاهای استان سمنان آنقدر مستعد هستند که از لحاظ تولید مشکلی در روستاها نداریم، تاکید کرد: بزرگترین مانع اقتصادی پیش روی واحد های تولیدی روستاهای استان سمنان فقدان بازار است تا بتوانند محصولات شان را عرضه کنند. 

این کارشناس با بیان اینکه وقتی بازارچه ای وجود داشته باشد که روستایی بتواند محصولات خودش را بفروشد دیگر خبری از دلالان نیست که این محصولات را مثلا گیاهان دارویی، با قیمت نازل خریداری و سپس به حای محصولات شهرهای دیگر کشور به تهرانی ها بفروشند، گفت: وقتی واسطه ها حذف شوند در واقع قیمت محصولی که به دست مخاطب می رسد نیز ارزان تر در می آید پس در حقیقت باید گفت این بازارچه ها برای مردم هم نفع دارند. 

میررضایی با بیان اینکه فصل برداشت محصولات روستاهای استان سمنان مملو از دلالان می شود، گفت: چرا روستاها ما نباید مملو از گردشگران نباشند؟ مثلا وقتی که گل گاو زبان در کالپوش میامی دست می دهد چرا مردم را ترغیب به سفر گردشگری و تهیه مایحتاج شان از روستاها به صورت مستقیم نکنیم تا هم اقتصاد روستا توسعه بهتری یابد و هم مردم بتوانند نیازشان را از بازار روستایی تامین کنند. 

وی با بیان اینکه روستاهای استان سمنان در صورتی که بازارچه داشته باشند می توانند به تولید بیشتر نیز فکر کنند، گفت: امروز مشکل اساسی این است که بازار فروش برای محصولات وجود نداشته و ارگان هایی مانند مییراث فرهنگی و جهاد و تعاون روستایی و ... فقط مردم روستاها را به تولید تشویق می کنند حال اینکه چه بلایی بعد از تولید سر این محصولات می آید مشخص نیست. 

کد خبر: ۱۱۸٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha