۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
سیستان و بلوچستان هراسی را پاک می کنیم| باید به دنبال خلق ثروت از معادن کشور باشیم
رییس خانه معدن

سیستان و بلوچستان هراسی را پاک می کنیم| باید به دنبال خلق ثروت از معادن کشور باشیم

بهرامن رییس خانه معدن با بیان اینکه باید به دنبال خلق ثروت از معادن کشور باشیم، ادامه داد: هر یک شغلی که در بخش معدن ایجاد می شود می تواند ۱۰ شغل دیگر را در زنجیره ایجاد کند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن کشور  نشست خبری هفته معدن در پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی گفت: ما نباید هاله ای به اسم تحریم را برای خود ایجاد کنیم و به این بهانه برای توسعه بخش معدن کاری نکنیم. او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود لزوم جذب سرمایه گذاری در این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی در این حوزه همانند قوانینی است که در کشورهایی همچون کانادا، استرلیا و حتی آمریکاست. این مساله ای اسن که خیلی ها از آن اطلاعی ندارند. به همین دلیل قانون معادن و سرمایه گذاری در ایران به زبان انگلیسی ترجمه کرده و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بهرامن با بیان اینکه ما برای خود تا سال ۲۰۵۰ برنامه تعریف کرده ایم، ادامه داد : ایران از ظرفیت بالایی در  حوزه معدن برخوردار است که متاسفانه درسال های گذشته به خوبی از آن استفاده نکردیم. این در حالی است که ایران به واسطه ظرفیت های فوق العاده ای که دارد حداقل می تواند بخش زیادی از کشورهای منطقه را تامین کند. ضمن اینکه در برخی از حوزه ها همچون مصالح ساختمانی، گچ، مس  و روی این قدرت و توانایی را داریم که  تامین بخش قابل توجهی از نیاز دنیا را بر عهده داشته باشیم.

او همچنین با اشاره به ظرفیت توسعه معادن در کاهش نرخ بیکاری، گفت: هر یک شغلی که در بخش معدن ایجاد می شود می تواند ۱۰ شغل دیگر را در زنجیره ایجاد  کند. نباید فراموش کرد که معادن ظرفیت های خدادی است که باید به دنبال خلق ثروت از آنها باشیم.

رییس خانه معدن همچنین نیز با بیان اینکه رسانه ها نقش اساسی برای معرفی ظرفیت های معدنی کشور و عملکرد این حوزه در اکسپو دوبی دارند، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ روز از آغاز به کار رسمی اکسپو گذشته و ما باید در ۱۳۰ روز باقیمانده تمام تلاش خود را در جهت معرفی ظرفیت های کشور در پاویون ایران در دوبی به کار بگیریم.

وی افزود: با نگاهی که سیاست گذاران پاویون ایران در اکسپو دوبی داشتند بخش معدن بر خلاف دوره های قبلی به پاویون ایران در اکسپو اضافه شد. حضور بخش معدن در پاویون ایران بنا به اهداف خاصی اتفاق افتاد. این هدف مسائل مربوط به گذشته، حال و آینده صنعت معدن کشور هم از نظر فرهنگی و هم از نظر جذب سرمایه گذاری را در بر می گیرد.

رییس خانه معدن در ادامه گفت: با پیشنهاد شرکت سهامی نمایشگاه ها و سازمان توسعه تجارت تصمیم بر این شد که هفته معدن در پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برقرار شود. برنامه ریزی های ما برای این هفته به صورت روزانه برنامه ریزی شده و هر روز این هفته به یکی از بخش های تخصصی معدن کشور اختصاص خواهد یافت.

به گفته بهرامن، کسانی که در حوزه معدن سرمایه گذاری می کنند نوعی نگاه به آینده دارد چرا که عمر سوخت های فسیلی در جهان روبه اتمام است.

او همچنین با اشاره به ظرفیت هایی معدنی کشور، گفت: به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان ظرفیت فوق العاده ای در این بخش وجود دارد اما نوعی  سیستان هراسی  ایجاد شده است. ما به دنبال این هستیم که هراسی که نسبت به سرمایه گذاری در این استان ایجاد شده را برطرف کنید و نشان دهیم که اتفاقا برخلاف تصور همه شرق کشور امن ترین نقطه کشور برای سرمایه گذاری است.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha