۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
اوراسیا فرصتی مناسب برای تولید و صادرات| شاخصه‌ اصلی استارت آپ‌ها ورود به بازارهای جهانی
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد

اوراسیا فرصتی مناسب برای تولید و صادرات| شاخصه‌ اصلی استارت آپ‌ها ورود به بازارهای جهانی

ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه اوراسیا، فرصت مناسبی برای تولید و صادرات صنایع پلاستیک به شمار می رود گفت: شاخصه‌ اصلی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان ورود به بازارهای جهانی است.

بازار، گروه آب و انرژی: نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا (Plast Eurasia) از ۱۰ تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک و پلیمر در منطقه اوراسیا است.

به گزارش خبرنگار «بازار»، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در اینباره گفت: این نمایشگاه میزبان بیش از ۳۰۰ شرکت از کشورهای ایران، چین، ایتالیا، اتریش، امارات متحده عربی، آلمان، کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، سویس، هنگ‌کنگ و پرتغال است و حدود ۵۲هزار بازدیدکننده حرفه‌ای از آمریکا، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا، شامل بیش از ۷هزار بازدیدکننده بین‌المللی از ۱۰۶ کشور و ۴۴هزار بازدیدکننده از کشور ترکیه، از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا (Plast Eurasia) با حضور ۳۰۰ شرکت از کشورهای ایران، چین، ایتالیا، اتریش، امارات متحده عربی، آلمان، کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، سویس، هنگ‌کنگ و پرتغال از ۱۰ تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود

او همچنین با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان، نگاه به بازارهای برون‌مرزی و در نتیجه کسب آمادگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شرکت‌ها به منظور ورود به بازارهای جهانی است گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌های مختلفی را برای ورود به بازارهای صادراتی هدف طی می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی  با بیان اینکه پیش از این وزارت صمت اعلام کرده بود که اوراسیا، فرصتی مناسب برای تولید و صادرات صنایع پلاستیک به شمار می رود ادامه داد: موافقتنامه تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت های جدید همکاری و صادرات را پیش روی فعالان این صنعت نهاده است.

ملکی فر درباره خدمات صادراتی صندوق و حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در سی‌امین نمایشگاه پلاست اوراسیا در شهر استانبول با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور ۱۳ شرکت دانش‌بنیان برپا می‌شود. این شرکت‌ها با ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه پلاستیک، پلیمر و صنایع وابسته در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا (Plast Eurasia) از ۱۰ تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک و پلیمر در منطقه اوراسیا است. این نمایشگاه با همکاری سازمان صنعت پلاستیک ترکیه فرصتی مناسب برای تعامل تجاری با سایر شرکت‌ها و برندهای بین‌المللی فراهم می‌کند.

نمایشگاه Plast Eurasia فرصتی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و به ویژه یافتن بازارهای وسیع در منطقه اوراسیا است و از این رو اهمیت زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد

به گفته این مقام مسئول، در این نمایشگاه معتبر جهانی ماشین‌آلات تولید پلاستیک، مواد شیمیایی و مواد خام، ماشین‌آلات و صنایع کمکی، تجهیزات گرما و کنترل، قالب، هیدرولیک و پنوماتیک، روش‌های بازیافت و... ارائه می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و به ویژه یافتن بازارهای وسیع در منطقه اوراسیا است و از این رو اهمیت زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

ملکی‌فر افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در این نمایشگاه در کنار آشنا شدن با زیست‌بوم فناوری و نوآوری و زیرساخت‌های فناورانه دیگر کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه، دستاوردهای تولیدی و تخصصی خود را نیز به نمایش می‌گذارند تا با معرفی توانمندی‌های خود مشتریانی از این کشورها برای محصولات و خدمات خود بیابند. از اهداف اصلی این نمایشگاه بازارسازی و صادرات برای محصولات دانش‌بنیان در فراسوی مرزها است.

گفتنی است پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در این نمایشگاه با حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور توسعه بازارهای بین‌المللی این شرکت‌ها برگزار می‌شود و از دیگر برنامه‌های پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به برگزاری جلسات B۲B و به‌هم‌رسانی تجاری با شرکت‌های خارجی در محل پاویون اشاره کرد.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha