۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
صادرات ۱۴ میلیون دلاری صنایع دستی از آذربایجان‌غربی در سال ۹۸
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی خبر داد

صادرات ۱۴ میلیون دلاری صنایع دستی از آذربایجان‌غربی در سال ۹۸

ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از صادرات ۱۴ میلیون دلاری صنایع دستی از استان در طول سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلیل جباری صبح سه شنبه در جلسه بررسی طرح های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در محل این اداره کل از صادرات ۱۴ میلیون دلاری صنایع دستی از استان در طول سال گذشته خبر داد و گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان های مستعد کشور در حوزه صنایع دستی است و هم اکنون هنرمندان زیادی در استان در این حوزه فعالیت می کنند.

وی از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه در سال گذشته خبر داد و گفت: راه اندازی این بازارچه گام مهمی در حوزه بازرگانی و صادرات صنایع دستی استان است.

جباری همچنین از برگزاری ۳۵ بازارچه و نمایشگاه ویژه صنایع دستی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاری ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در ارومیه و نمایشگاه صنایع دستی در مهاباد و تکاب از جمله این نمایشگاه‌ها است که با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان همراه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد:  همچنین در سال ۹۸ نمایشگاه قرآن و عترت در آثار صنایع دستی و نمایشگاه ملی فجر صنایع دستی از جمله دیگر نمایشگاه‌های حوزه صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی بوده است.

حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در حوزه دریاچه ارومیه

وی در ادامه با اشاره ای به برخی طرح های گردشگری در استان نیز گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران با هدف توسعه گردشگری در دریاچه ارومیه از جمله مسائل مورد پیگیری در این حوزه است.

جباری افزود: در تابستان سال گذشته بسیاری از مسافران برای بازدید از دریاچه ارومیه به این استان سفر کرده بودند که این مسافران تنها محدود به استان‌های همسایه نمی‌شد بلکه از تمام استان‌های کشور برای مشاهده احیای دوباره دریاچه ارومیه به این استان سفر داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند مجتمع تفریحی و گردشگری در حال ساخت در حاشیه دریاچه ارومیه وجود دارد، افزود: با توجه به هماهنگی انجام شده میان دستگاه‌های دولتی مبنی بر ساماندهی سواحل گردشگرپذیر دریاچه ارومیه، این اداره‌کل در سال گذشته با خرید کانکس‌های سرویس بهداشتی و دوش‌های سیار و نصب آن در منطقه کاظم داشی ارومیه که یکی از سواحل پرتردد دریاچه ارومیه بوده، مشارکت کرده است. همچنین اقداماتی برای محوطه سازی و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ خودروها و نصب سطل‌های زباله انجام شده است.

نصب ۳۰ دستگاه کانکس در سواحل دریاچه ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به نصب ۳۰ دستگاه کانکس در سواحل دریاچه ارومیه، افزود: برای تهیه این کانکس‌ها مبلغ چهار میلیارد ریال هزینه شده و این کانکس‌ها سازگار با محیط‌ زیست و دارای چاه‌های حمل و نگهداری فاضلاب هستند که به ‌منظور حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از آن‌ها به دهیاری روستای گوورچین قلعه واگذار شده است.

وی افزود: در سال گذشته مسیر دسترسی به این بخش از ساحل دریاچه ارومیه یعنی از طرف گورچین قلعه به طول دو کیلومتر تعریض و آسفالت شد. ۱۲ آلاچیق نیز در این مکان نصب و محوطه‌سازی در این مکان انجام شد، امسال نیز این اقدامات ادامه دارد.

جباری با اشاره به احداث کمپینگ گورچین قلعه مشتمل بر آلاچیق، دیوارکشی و سنگ فرش محوطه، تصریح کرد: ساخت این کمپینگ ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‌شود کار ساخت آن به اتمام برسد.

کد خبر: ۱۱٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha