۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
بهبود فضای کسب و کار اورژانسی‌ترین اقدام در اردبیل باشد
عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل:

بهبود فضای کسب و کار اورژانسی‌ترین اقدام در اردبیل باشد

اردبیل- وثوقی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان باید به صورت اورژانسی و با نگاه اولویت‌دار مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

حسین وثوقی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اساسی‌ترین کاری که در استان برای سرمایه‌گذاران، صنعتگران و کارآفرینان نیاز است، بهبود فضای کسب و کار است چرا که استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار از شاخص های کشوری عقب مانده است.

وی تصریح کرد: هر چند رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار در دنیا ۱۲۷ است اما با بهبود این فرآیند می توانیم جایگاه بهتری را کسب کرده و حتی از بسیاری از کشورها در این زمینه جلو بزنیم.

وثوقی ایرانی سنگاپور را دارنده رتبه اول و گرجستان را دارای رتبه نهم در بهبود فضای کسب و کار در دنیا اعلام کرد و گفت: در این کشورها ثبت شرکت‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شده و استخدام نیرو، بحث مالکیت، پرداخت تسهیلات بانکی، حمایت‌های مالیاتی، اعطای سایر مجوزها و الزامات قراردادی در حد مطلوب و نرمال است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل افزود: پیشنهاد می کنیم قانون بهبود فضای کسب و کار مصوب سال ۹۰ مورد توجه دستگاه‌های دولتی و اجرایی در استان قرار گیرد تا معاونت بهبود فضای کسب و کار در ادارات و سازمان‌ها شکل بگیرد.

وثوقی ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از استاندار جوان و با انگیزه انتظار داریم تا کمیته‌ای را برای رفع مشکلات و بهبود فضای کسب و کار در استان تشکیل داده و اقدامات مؤثر در رفع بروکراسی پیچیده را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: در استان اردبیل هنوز جهت‌گیری ها و اقدامات مؤثر در پیشبرد اهداف اقتصادی مشخص نیست در حالی که باید بخش خصوصی بداند که در کدام حوزه می توان سرمایه‌گذاری کرده و بیشترین نتیجه و ثمره را برد.

وثوقی ایرانی بیان کرد: در کنار بهبود فضای کسب و کار، ما به تسهیل صدور مجوزها نیز نیاز مبرم داریم تا به سرعت زمینه و بستر این کار فراهم آید.

وی ادامه داد: در این حوزه با کنار گذاشتن منافع و تعارض باید سیر خط ارجاع، تقویت و حمایت به سمتی باشد تا بهترین سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در استان ورود پیدا کرده و بیش از هر زمان دیگر بتوان فعالیت‌های مطلوب و مناسب را انجام داد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی سعی کردیم تا صدور کارت‌های بازرگانی را که زمانی ۵۸ روز فرصت می گرفت به کمتر از ۲۴ روز تقلیل دهیم و در حال حاضر نیز در کمتر از یک هفته صدور کارت بازرگانی در سطح استان به انجام می رسد.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha