۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
تقویت اقتصاد سودمند مرزی در استان اردبیل
استاندار اردبیل تاکید کرد؛

تقویت اقتصاد سودمند مرزی در استان اردبیل

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: تقویت اقتصاد سودمند مرزی برای ساکنان استان می‌تواند منافع و ثمرات بیشماری به همراه داشته باشد.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با پرهیز از نگاه امنیی به مرزها باید نگاه اقتصادی، تجاری و صادرات‌محور به مرزها داشته باشیم تا مرزنشینان نیز از منافع و ثمره چنین اقدامات و فعالیت‌هایی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در گره‌گشایی از مشکلات مردم به ویژه مرزنشینان و ساکنان مناطق محروم تمام همت و تلاش خود را آغاز کرده تا زمینه حرکت‌های مؤثر و گره‌گشا به نفع اقتصاد مردم رقم بخورد.

استاندار اردبیل نگاه امنیتی به مرزها را نگاه غیر توسعه‌ای توصیف کرد و گفت: در کنار تأمین امنیت مرزنشینان شایسته است تا نگاه اقتصادی در مرزها به نفع مرزنشینان تغییر پیدا کند چرا که در استان همجوار گیلان از مرز آستارا بیشترین بهره و ثمره اقتصادی برده می شود.

عاملی ضرورت کنار گذاشتن تنگ نظری ها و پرهیز از اجرای قوانین سفت و سخت را در حوزه اشتغال، کارآفرینی و حمایت از سرمایه‌گذاران یادآور شد و افزود: نباید قوانین به عامل تهدید این حوزه تبدیل شود بلکه بهتر است با دید وسیع و تغییر رویکردها از اشتغال و اقتصاد تحول‌آفرین در مسیر بهبود معیشت مردم استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز خانواده‌ها زندگی آرام همراه با عزت و کرامت می‌خواهند و در این بین آینده جوانان مرهون تلاش و برنامه‌ریزی های دقیق ماست که در این زمینه بهتر است از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی در ابعاد کشاورزی، گردشگری و صنعت در مناطق مختلف استان استفاده کرد.

استاندار اردبیل ضرورت بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب نظران و نخبگان را در گره‌گشایی مشکلات اقتصادی و معیشتی یادآور شد و اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا در سطح استان با یک نگاه منسجم همراه با وفاق و همگرایی مشکلات را برطرف و مردم را بیش از گذشته به آینده تحولات امیدوار کنیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha