۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
قانون جهش تولید مسکن و ابهامات تهیه مصالح از بورس کالا
دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران مطرح کرد

قانون جهش تولید مسکن و ابهامات تهیه مصالح از بورس کالا

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: ابهامات موجود در بحث تهیه مصالح از بورس کالا، اجرای قانون جهش تولید مسکن را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش بازار، سید رسول خلیفه سلطانی در نشست موانع اجرایی قانون جهش تولید مسکن که به میزبانی سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، درباره خرید مصالح مورد نیاز اجرای این قانون افزود: با توجه به مدل جدید تنظیم بازار همه واحدهای تولیدی باید محصولاتشان را در بورس کالا بفروشند و تامین مصالح از طریق بورس کالا باید صورت گیرد در حالی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ مکانیسمی برای خرید مصالح از بورس کالا دیده نشده است و این موارد ما را با تعارض روبرو می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در اجرای قانون جهش تولید مسکن باید از تشکل‌ها استفاده بهینه‌ای شود.

خلیفه سلطانی افزود: همه با اجرای این قانون و با رونق مسکن موافقند، اما ما در شرایطی هستیم که هم اکنون به لحاظ تحریم‌ها بیشترین ارز مورد نیاز کشور را دو صنعت فولاد و پتروشیمی تامین می‌کنند.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای اجرای چهار ساله این قانون ۴۰ میلیون تن فولاد در نظر گرفته اند در حالی که دو برابر این میزان نیاز است و در این شرایط صادرات فولاد کشور حداقل در بحث شمش متوقف می‌شود و در سیاست گذاری کلان قانون جهش مسکن باید برای تامین ارز هم فکری کرد.

خلیفه سلطانی افزود: ما البته باید از ظرفیت‌های خالی فولاد در درون حاکمیت استفاده کنیم چرا که مثلا ذوب آهن اصفهان با دو میلیون تن ظرفیت کار می‌کند در حالی که یک و نیم میلیون تن دیگر هم می‌تواند تولید کند و این به خاطر کمبود سنگ آهنی است که مالک آن شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است و باید روابط درون حاکمیت به گونه‌ای شکل گیرد تا ظرفیت‌ها تکمیل شود.

وی گفت: در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفته است که ظرفیت‌های فولاد را برای ساخت مسکن به کار گیرد ما شاهدیم که برخی از عوارض صنایع فولاد صحبت می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha