۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
وزارت راه نسبت به جانمایی زمین در استان‌های جامانده از طرح نهضت ملی مسکن اقدام کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

وزارت راه نسبت به جانمایی زمین در استان‌های جامانده از طرح نهضت ملی مسکن اقدام کند

شاوردیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: علی‌رغم مهلت دو ماه به دستگاه‌های دولتی، هنوز زمین مورد نیاز برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در تعدادی از استان‌ها مشخص نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان درباره لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت مسکن گفـت: در حال حاضر بر اساس قانون جهش تولید و مسکن، دولت مکلف به ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال آینده است؛ اما این امر بدون بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین ساختمان سازی کاری بسیار مشکل و طاقت فرسا بوده چرا که ساخت واحدهای مسکونی به روش های سنتی بیش از ۱.۵ سال به طول می‌انجامد.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر کشور به تکنولوژی و فناوری تولید صنعتی ساختمان دست پیدا کرده و وزارت دفاع نیز در این حوزه پیشگام است از این رو می‌توانیم با کمک گرفتن از بنیه نیروهای مسلح در ساخت مسکن نیز به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنیم. همچنین استفاده تکنولوژی کشورهای موفق در این زمینه و بومی سازی کردن آنها نیز در این مسیر کارساز خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شیوه‌های سنتی ساخت مسکن زمان‌بر، فاقد کیفیت لازم و سرعت است اظهار کرد: برای بهبود وضعیت مسکن سازی باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاع که پیشگام در این حوزه هستند، بهرمند شویم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ابتدای آذر ماه، پایان مهلت دستگاه‌های دولتی برای تحویل اراضی تحت تملک خود به وزارت راه و شهرسازی است، اظهار کرد: علی‌رغم مهلت دو ماه به دستگاه‌های دولتی، هنوز زمین مورد نیاز برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در تعدادی از استان‌ها مشخص نشده است، از این رو متقاضیان این استان‌ها برای ثبت نام در طرح مذکور بلاتکلیف هستند لذا وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌تر نسبت به جانمایی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در استان‌های جامانده اقدام کند.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha