۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
بازگشت پروژه میلیاردی ساری سو به خزانه بیت‌المال
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران خبر داد

بازگشت پروژه میلیاردی ساری سو به خزانه بیت‌المال

اردبیل - جیرفتی، مدیرعامل توسعه گردشگری ایران گفت: با حکم دادگاه پروژه‌ میلیاردی آبدرمانی ساری سو به بیت‌المال بازگشت.

علی جیرفتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با تلاش شرکت توسعه گردشگری ایران شاهد فسخ قرارداد پروژه‌ بزرگ آبدرمانی ساری سو در مرجع قضایی و بازگشت زمین به شرکت توسعه گردشگری ایران بودیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت در راستای توسعه پروژه‌های تحت مدیریت خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، بیان کرد: در دو سال گذشته پروژه گردشگری آبدرمانی ساری‌سو با تشکیل پرونده در مراجع قضایی تحت بررسی و پیگرد قرار داشت که با اعلام فسخ قرارداد پروژه طلایه‌داران از سوی شرکت توسعه گردشگری ایران و اقدامات انجام شده در نهایت با رای شعبه دوم دادگاه عمومی شهرستان سرعین، زمین این پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری استان بعد از ١٤ سال به بیت‌المال بازگشت.

وی با بیان اینکه پروژه آبدرمانی ساری سو با نام طلایه‌داران در ۷ هزار مترمربع به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری در قلب سرعبن متعلق به شرکت توسعه گردشگری ایران است، تصریح کرد: از ۱۴ سال پیش این پروژه به منظور ساخت هتل و مجتمع آبدرمانی به شرکت سرمایه‌گذار تحویل شده بود که متاسفانه در طول این مدت علیرغم انقضای مدت قرارداد اولیه و همچنین انقضای الحاقیه قرارداد فوق شرکت سرمایه‌گذار تاکنون اقدام موثری در جهت اجرای پروژه انجام نداده است.  

جیرفتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در توسعه گردشگری در استان‌های با ظرفیت ممتاز نسبت به الگوسازی خدمات گردشگری اقدام می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان‌هایی نظیر سرعین پروژه‌های تحت مدیریت توسعه گردشگری ایران نظارت و به دقت رصد می‌شود.

وی ادامه داد: مردم، کسبه و مسئولان شهرستان سرعین بارها نارضایتی خود را نسبت به رها بودن چندین ساله پروژه ساری‌سو اعلام کرده بودند که در واقع این پروژه به یک معضل اساسی برای شهرستان توریستی سرعین و استان اردبیل تبدیل شده است.

وی با ابراز خرسندی از تعیین تکلیف این پروژه بعد از ۱۴ سال اضافه کرد: از اواخر دهه ۹۰ اقدامات قانونی و حقوقی برای تعیین تکلیف و آزادسازی زمین این پروژه آغاز شد که با پیگیری‌های مستمر  این شرکت و همکاری مسئولان استان اردبیل و شهرستان سرعین، با تایید فسخ قرارداد از سوی مرجع قضایی، زمین این پروژه میلیاردی  بعد از ۱۴ سال به بیت‌المال باز خواهد گشت.

جیرفتی صیانت از حقوق عامه را در این خصوص مهم ارزیابی کرد و گفت: نمود واقعی صیانت از حقوق عامه در این پرونده مشهود بود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با اشاره به اقدامات اساسی این شرکت در احیای پروژه‌های گردشگری گفت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها شرکت تمام توان خود را در راستای شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha