۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
قاچاق نخل روی میز کمیسیون کشاورزی| نخل‌ها پایین‌تر از نرخ کارشناسی به فروش می‌رسند
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

قاچاق نخل روی میز کمیسیون کشاورزی| نخل‌ها پایین‌تر از نرخ کارشناسی به فروش می‌رسند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تاکید بر آسیب بسیار فراوان قاچاق نخل‌های تنومند از کشور، گفت: در اولین فرصت موضوع صادرات غیر قانونی درختان خرما در دستور کار نشست‌ کمیسیون کشاورزی قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص خروج غیرقانونی نخل از کشور، گفت: متاسفانه افراد سودجو در برخی از مناطق کشور به صورت غیر قانونی نخل‌های چند ساله را از کشور خارج می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اولین فرصت موضوع صادرات غیر قانونی درختان خرما در دستور کار نشست‌ کمیسیون کشاورزی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در تاریخ ۹ تا ۱۲ آذرماه همایشی در زمینه خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود که اعضای کمیسیون کشاورزی ضمن حضور در این همایش موضوع خروج غیرقانونی نخل از کشور را پیگیری می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واحد شمارش درخت خرما باتوجه به اهمیت آن نفر است و می‌توان تا یکصد سال محصول باکیفیت از آن برداشت کرد، ادامه داد: هر درخت در ایران می‌تواند سالانه حدود ۳ میلیون تومان درآمد زایی داشته باشد و در صورتی که از ارقامی مانند مجول و پیارم باشد میزان درآمدزایی آن بسیار بالاتر است.

وی با بیان اینکه خروج غیرقانونی نخل از کشور همانند فروش میراث و سرمایه است، تصریح کرد: متاسفانه درختان تنومند را از زمین خارج و ریشه‌های آن را با استفاده از گونی پوشش می‌دهند و با کشتی و لنج از کشور خارج می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان برای خرید هر نفر نخل رقم بسیار بالایی نیست و خریداران به راحتی این هزینه را پرداخت می‌کنند، عنوان کرد:متاسفانه در حال حاضر نخل‌ها با قیمتی پایین تر از نرخ کارشناسی شده از کشور خارج می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha