۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کشاورزی و صنعت در مازندران قربانی هم شدند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

کشاورزی و صنعت در مازندران قربانی هم شدند

ساری- اکبری، فعال اقتصادی در مازندران با بیان اینکه صنعت و کشاورزی در استان قربانی هم شدند، گفت: استراتژی مشخصی برای توسعه استان نداریم.

محمد اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران به عنوان بزرگترین استان شمالی محسوب می شود، گفت: امروز وزن مشکلات در استان از تولیدات بیشتر است و نتوانستیم در رفع نیازهای حداقلی جمعیت موفق باشیم.

وی با اظهار اینکه رویکرد توسعه استان مشخص نیست، گفت: اگر رویکرد کشاورزی است پس چرا با واپس گرایی در این حوزه روبرو هستیم و چرا کشاورز می کارد اما دلال درو می کند و اگر رویکرد صنعتی است چرا صدای چکش در شهرک های صنعتی استان شنیده نمی شود.

وی ادامه داد: نباید استان را فدای مصوبه غیرعلمی یعنی کشاورزی بودن کنیم و اکنون استان های شمالی به عنوان مناطق عقب مانده کشور هستند زیرا برنامه های حمایتی در این بخش نداریم.

اکبری با عنوان اینکه سرمایه گذار مشتاق سرمایه گذاری در استان است ولی مسیر مشخص و استراتژی درستی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر صنعت و کشاورزی قربانی یکدیگر شدند و به دلیل سیاست های غلط، این دو قربانی هم شدند.

این کارشناس حوزه اقتصادی جاذبه های توریستی مازندران را همانند معادن طلا یاد کرد و گفت: ساکنان مازندران هنوز نمی دانند جهت گیری اقتصادی استان به کدام سمت است و باید در این زمینه تصمیم گیری و نیازسنجی شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha