۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
امضای تفاهمنامه مشترک چین و مجارستان برای توسعه اقتصاد دیجیتال
وزیر فناوری مجارستان خبر داد؛

امضای تفاهمنامه مشترک چین و مجارستان برای توسعه اقتصاد دیجیتال

وزارت نوآوری و فناوری مجارستان از امضای تفاهمنامه همکاری میان پیکن و بوداپست برای توسعه اقتصاد دیجیتال در مجارستان خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت نوآوری و فناوری مجارستان روز جمعه اعلام کرد که «لازلو پالکوویچ،» وزیر نوآوری و فناوری این کشور و وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، یادداشت‌های تفاهم همکاری در جهت تسریع گذار به اقتصاد دیجیتال و پیشبرد توسعه سبز امضا کردند.

بر اساس این گزارش، چین پس از دستیابی به اجماع نظر در جریان برگزاری اجلاس سران حزب کمونیست این کشور، در ماه فوریه مبنی بر تلاش برای گسترش همکاری در زمینه های دیجیتال و اقتصاد سبز، امضای توافقنامه های مشابه را با ۵۰ کشور آغاز کرد. مجارستان اولین کشوری بود که تفاهم نامه هایی را در مورد هر دو حوزه با چین امضا کرد.

بر اساس این توافق نامه ها، طرفین برای تسریع انتقال دیجیتال در همه شاخه های اقتصاد، از طریق اتخاذ فرم ها و مدل های جدید کسب و کار، مهارت های دیجیتال در آموزش و فناوری دیجیتال در نوآوری، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. همکاری های سودمند متقابل در زمینه های اقتصاد سبز و انرژی های پاک نیز ایجاد و تعمیق خواهد شد.

پالکوویکس گفت که اگر مجارستان بتواند سهم بیشتری از حجم تجارت بین آسیا و اروپای غربی داشته باشد، امکان تبدیل این کشور به میکی از مراکز لجستیک و توزیع بار در اروپای مرکزی وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد که تاکنون، صد قطار کانتینری از چین به Záhony در مرز شرقی مجارستان رسیده، در حالی که کار بر روی بهسازی راه آهن بوداپست-بلگراد که قرار است بخشی از یک کریدور برای کالاهای چینی به مقصد اروپای غربی شود، آغاز شده است.

پالکوویچ گفت: آینده اقتصاد در سرتاسر جهان، در گرو توسعه فناوری پیشرفته و سبز است.

وی افزود: روابط دوجانبه باید تقویت شده و با روندهای جهانی در شاخه های اقتصاد آینده محور و دانش بنیان سازگار شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha