۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
ارزآوری ۳۵ میلیون دلاری صادرات سیب زمینی از همدان به کشورهای هدف
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

ارزآوری ۳۵ میلیون دلاری صادرات سیب زمینی از همدان به کشورهای هدف

همدان - فضلی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۷۰ هزار تن سیب زمینی با ارزش صادراتی ۳۵ میلیون دلار از همدان به کشورهای هدف صادر شده است.

حسین فضلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان همدان قطب مهم تولید سیب زمینی در کشور است، گفت: استان همدان رتبه اول تولید سیب زمینی را داراست و سطح زیرکشت سیب زمینی استان همدان ۲۹ هزارهکتار است.

وی با بیان اینکه میزان تولید سیب زمینی از این سطح  ۹۰۰ هزار تن است؛ عنوان کرد: از این مقدار تولید حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن به صورت تازه خوری مصرف می شود و نزدیک به ۲۷۰ هزار تن در انبار ها و  سرد خانه های ذخیره سیب زمینی ذخیره می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: امسال و  از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۰ هزار تن سیب زمینی با ارزش صادراتی ۳۵ میلیون دلار از استان همدان به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، ازبکستان، آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

فضلی گفت: درصد سهم بری سیب زمینی از میزان صادرات ۷.۶ و درصد سهم بری ارزش دلاری از کل صادرات استان ۱۷.۷ است ضمن اینکه سهم بری وزنی ازکل صادرات ۴۵ درصد است.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان همدان گفت: برای کشت این محصول سالیانه حدود ۱۰۰ هزارتن بذر سیب زمینی نیاز است که تمام آن در استان همدان تولید می شود.

وی تصریح کرد: استان همدان بعنوان قطب مهم تولید بذر سیب زمینی در کشور شناخته شده است و رتبه اول در تولید سیب زمینی را دارد.

فضلی در خصوص کیفیت سیب زمینی استان همدان نیز گفت: طی سال های اخیر اقدامات ترویجی و تحقیقاتی انجام شده و مزارعی در زمینه کشت محصول سالم و ارگانیک راه اندازی شده که مشغول فعالیت هستند.         

کد خبر: ۱۱۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha