۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی همدان زیرکشت سیر می رود
مدیر جهاد کشاورزی همدان:

۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی همدان زیرکشت سیر می رود

همدان - قدیمی گرجای، مدیر جهادکشاورزی همدان گفت: سطح کاشت سیر در مزارع شهرستان همدان در سال زراعی آینده حدود ۱۴۰۰ هکتار خواهد بود.

احمد قدیمی گرجای در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توسعه و ارتقا جایگاه سیر از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی همدان است، گفت: سطح کاشت سیر در مزارع شهرستان همدان در سال زراعی ۱۴۰۰-۴۰۱ حدود ۱۴۰۰ هکتار خواهد بود.

وی عنوان کرد: عملکرد سیر در واحد سطح بیشتر از ۱۶ تن و تولید سالانه این محصول در همدان بیش‌ از ۲۱ هزار تن است.

قدیمی در ادامه مجموعه برنامه‌های صورت گرفته در زمینه ارتقا جایگاه این محصول مهم را بر شمرد و گفت: این برنامه ها شامل برنامه ریزی جهت ترویج و آموزش کشاورزان سیر کار با استفاده از انواع روش‌های ترویجی به منظور آشنایی زارعین سیر کار با شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت است.

وی در ادامه پیگیری جهت برنامه‌هایی چون ثبت جهانی سیر، نصب المان سیر و ساماندهی فرآوری کنندگان سیر را نیز از در اقدامات در دست اجرا ذکر و عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است در سال آینده این برنامه ها به سرانجام می رسد.

قدیمی در ادامه اعلام کرد: مدیریت جهاد کشاورزی همدان با تهیه پرسشنامه در صدد جمع آوری تمام نقاط قوت و ضعف سیر کاری و جلب مشارکت و نظر زارعین در راستای کمک به بهبود جایگاه این محصول مهم است.

وی خواستار توجه و مساعدت تمام ارگانها، دستگاه‌ها و افراد صاحب نظر برای نیل به برنامه‌های مد نظر و اهداف توسعه کمی و کیفی و شناساندن این محصول باارزش به جامعه جهانی شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha