۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سیستان وبلوچستان / اختصاص ۶۰ درصد به گوجه فرنگی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سیستان وبلوچستان / اختصاص ۶۰ درصد به گوجه فرنگی

زاهدان- نیکبخت، رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان، گفت: ۶۰ درصد محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان را گوجه فرنگی تشکیل می‌دهد.

محمد علی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سالانه در سیستان و بلوچستان ۷۰ هزار تن محصول گلخانه ای تولید می شود که از این مقدار ۴۲ هزار تن را گوجه فرنگی تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان را گوجه فرنگی تشکیل می‌دهد، گفت: امسال ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن انبه از سطح باغات استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پس از کشت قراردادی گندم، کشت قراردادی گوجه فرنگی و انبه در استان در دست بررسی است، افزود: منظور از کشت قراردادی این است که کشاورز با انعقاد قرارداد با مشتری از وی برای تولید محصولی با کیفیت و مرغوب کمک می گیرد.

وی تصریح کرد: این پشتیبانی ها شامل اعطای بذر، سم، کود، آموزش های ترویجی و انتقال تکنولوژی به کشاورز است که در نهایت منجر به خرید محصول می شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آریا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 1
      صددرصد دروغ هست تمام محصولات گلخانه ای استان سیستان وبلوچستان از منطقه جیرفت میاد گلخانه داران استان سیستان وبلوچستان زیر لفاء سازمان جهادکشاورزی فقط گازوییل های گلخانه رو میگیرن ومیفروشن وسرمایه دار شدن هربشکه گازوییل یک میلیون وپانصد هزارتومان که در طول ۴ماهه زمستان بالغ بر۵۰۰میلیون تومان صاحب میشه
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      خداقوت به همه کشاوزان عزیز مخصوصا کشاورزان سیستانو بلوچستانی