۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کارآفرینی فرصت مطلوب سرمایه‌گذاری در بی‌ثباتی اقتصاد ایران است

کارآفرینی فرصت مطلوب سرمایه‌گذاری در بی‌ثباتی اقتصاد ایران است

اصفهان-قاسمی،رئیس تجاری‌سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت:اقتصاددانان معتقدند که در اقتصاد ناهمگون و بی‌ثبات، فرصت بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و این امر جای کار را برای کارآفرینان باز می کند.

احسان قاسمی در حاشیه سفر به اصفهان و درگفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کسب و کار و کارآفرینی باید همراه با نوآوری باشد، اظهار داشت: باید نوآوری را در همه ابعاد زنجیره تولیدی، بسته‌بندی و یا تبلیغات قرار داد.

وی ادامه داد: هنر یک کارآفرین تبدیل تهدید به فرصت است و در واقع کارآفرین از تهدید استقبال می‌کند، از این رو کرونا سبب تغییر سبک زندگی مردم شد که این امر را به چشم یک فرصت نگاه می‌کنند.

توانایی و مهارت‌ها را لیست کنید
رئیس تجاری‌سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران یکی از راه‌های ورود به حوزه نوآوری و کارآفرینی را شناخت نقاط ضعف و قوت افراد دانست و افزود: همه افراد با یک استعداد و وظیفه‌ای ویژه برای این دنیا خلق شده‌اند بنابراین می‌توانند با نوشتن لیستی از استعداد و توانایی‌های خود و در حسب علاقه در یکی از توانایی‌ها قوی شوند و برای آن ایده پردازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی تنها به وسیله رانت و سرمایه زیاد محقق نمی‌شود، گفت: بسیاری از دانشجویان با ایده‌های ساده اما با نیازسنجی جامعه توانستند یک کارآفرین شوند و درآمد خوبی را کسب کنند.

معرفی کارآفرینان به عنوان سلبریتی
قاسمی لزوم تسهیل قانون و فرهنگ‌سازی در این حوزه را ضروری عنوان کرد و گفت: باید در ابعاد ملی این موضوع تبیین شود و بتوانیم کارآفرینان را به عنوان الگو و سلبریتی به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروزه هرچقدر افراد بدانند و مهارت داشته باشند ارزشمندتر هستند و در واقع برتر بودن به دانش و آگاهی افراد بر می‌گردد

فرصت سرمایه‌گذاری در بی‌ثباتی اقتصاد
رئیس تجاری‌سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران در خصوص سرمایه‌گذاری در ایران و با وجود بی‌ثباتی اقتصادی گفت: فرصت یک واژه گم شده در اقتصاد و در بین جوانان این مرز و بوم است زیرا اقتصاددانان معتقدند که در اقتصاد ناهمگون و بی‌ثبات، فرصت بسیاری برای پیشرفت و سرمایه‌گذاری وجود دارد و حتی بسیاری از نخبگان مهاجر در ایران سرمایه‌گذاری کردند.

وی ادامه داد: کسب و کار مانند فرزند آدمی می‌ماند از این رو مهم‌ترین کار در روند کسب و کار تداوم و رها نکردن آن است زیرا آدم فرزند خود را با وجود عیب و نقص رها نمی‌کند.

همچنین ماکان آریا پارسا، عضو هیئت مدیران کانون کارآفرینی اصفهان در حاشیه این همایش کارآفرینی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارآفرین واقعی دو ویژگی اصلی نوآوری و نواندیشی دارد که این ویژگی سبب شده تا کارآفرین را با کارفرما متمایز کند.

وی ادامه داد: امروزه در سراسر دنیا به امر کارآفرینی اتکا کرده‌اند زیرا یک موتور محرک اقتصادی به شمار می‌آید، بنابراین اگر کارآفرینی در کشور ما نیز گسترش پیدا کند حتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha