۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
 ۹۶ درصد از نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی است
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

۹۶ درصد از نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش ۱۱ درصدی پروازها و سه درصدی مسافران فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهر ۱۴۰۰ نسبت مهر ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری گفت: در مهر ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته (شهریور) نیز در نشست و برخاست ۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۱ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی همچنین گفت: در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۳۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۷ درصد افزایش وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها همچنین گفت: بررسی توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نیز حاکی از این است که در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۸ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز یکشنبه بوده است.

امیرمکری گفت: در مهر ماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، تبریز، بندرعباس، خلیج فارس(عسلویه) و یزد انجام پذیرفته است.

به گفته وی ۹۶ درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود ۹۵ درصد اعزام و پذیرش مسافر است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مهر ماه سال جاری، ۲۸ درصد از پروازهای برنامه ای شرکت های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر هستند و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار ۸۱ دقیقه است.

وی افزود: در پروازهای عبوری از فراز کشور در مهر ماه سال جاری ۳۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش دیده می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha