۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
عراق مهم‌تریم مقصد صادراتی گلستان است
مدیرکل گمرکات گلستان:

عراق مهم‌تریم مقصد صادراتی گلستان است

گرگان - مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به اینکه عراق مهم‌ترین مقصد صادراتی استان است از صادرات بیش از ۱۴۰ میلیون دلاری از گمرکات گلستان خبر داد.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال ۹۸ بیش از ۳۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار از گمرکات گلستان صادر شد که از نظر وزنی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری نداشته است.

وی با بیان اینکه عراق و سپس ترکمنستان و افغانستان مهم‌ترین مقاصد صادراتی استان گلستان در سال گذشته بوده‌اند، افزود: پلی استایرن، لبنیات، ید، لوله آهنی و پروفیل، سقف و دیوار پوش پلاستیکی، میله آهنی و سیمان اصلی‌ترین کالای صادراتی از گمرکات استان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان از کاهش وزنی میزان واردات استان خبر داد و اضافه کرد: هرچند واردات حدود ۵۰ هزار تنی سال گذشته از طریق گمرکات از نظر وزنی کاهش داشته اما از نظر ارزشی میزان واردات استان حدود ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی به موضوع ورود و خروج مسافر از گمرکات استان هم اشاره و با بیان اینکه جابه‌جایی مسافر در دو ماه پایانی سال از گمرکات استان متوقف شده بود؛ ادامه داد: طی سال گذشته ۵۲ هزار و ۸۹۹ مسافر از گمرکات استان وارد و ۵۲ هزار و ۸۲۴  مسافر خارج شدند.

حسینی با بیان اینکه درآمد وصولی گمرکات استان نسبت به سال۹۷ حدود ۱۶۲ درصد رشد داشته است، میزان وصولی گمرکات را بیش از ۴۴۱ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد:  تعدیل ۳۰ درصدی ارزش گذاری کالای صادراتی، تعطیلی دو ماهه ابتدای سال به دلیل سیل و همچنین تعطیلی‎های اسفند ماه به دلیل شیوع بیماری کرونا از عوامل موثر در عدم رشد عملکرد این گمرک به خصوص در رویه صادرات غیرنفتی در سال گذشته بوده است.

کد خبر: ۱۱٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha