۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
جشنواره ملی پسته دامغان آغاز به‌کار کرد| ترویج ظرفیت‌های اقتصادی
در گفتگو با بازار اعلام شد؛

جشنواره ملی پسته دامغان آغاز به‌کار کرد| ترویج ظرفیت‌های اقتصادی

دامغان- زارع زاده، دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان با بیان اینکه این جشنواره از امروز به مدت دو روز در دامغان آغاز به کار کرد، گفت: شناساندن ظرفیت های اقتصادی پسته از محورهای این رویداد است.

رضا زارع زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه جشنواره ملی پسته برای هشتمین سال پیاپی در دامغان برگزار میشود، تاکید کرد: این جشنواره امروز و فردا در حالی به میزبانی دامغان برگزار میشود که رویدادهای علمی در راستای توسعه کیفی و کمی تولید پسته و بازاریابی، ایدههای مرتبط با پسته، وبینار و برگزاری کارگاه های تخصصی از جمله بخش این رویداد محسوب میشود. 

وی با بیان اینکه این رویداد درواقع در دو زمینه اقتصادی و علمی برگزار میشود، افزود: استفاده از ظرفیتهای مختلف برای توسعه کیفی و کمی کشت پسته به عنوان برند اقتصادی شهرستان دامغان از جمله محورهای این رویداد محسوب میشود. 

دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته با بیان اینکه در این رویداد از باغداران و کارآفرینان برتر نیز تقدیر میشود، بیان داشت: نمایشگاه کشاورزی و صنایع دستی دامغان از دیگر بخش های این جشنواره است تا بتوانیم دامغان را در عرصه اقتصادی و گردشگری بشناسانیم. 

زارع زاده با بیان اینکه آئین شکرگزاری و اجرای برنامه های هنری و مفرح از جمله بخش های جانبی این جشنواره است، بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های دامغان در بخشهای مختلف و جذب سرمایهگذاران صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به خصوص پسته و ... در این مراسم پیگیری میشود. 

وی با بیان اینکه اساتید و پژوهشگران معتبری برای این جشنواره دعوت شدهاند، گفت: کمیته‌های هفت‌گانه ذیل ستاد برگزاری تشکیل شده که یکی از این کمیتهها در بخش علمی و اقتصادی مرتبط با پژوهش ها کار میکند تا بتوانیم به تولید پسته کیفیت و کمیت ببخشیم. 

عضو شورای شهر دامغان بیان داشت: یادآوری سنت‌ها و ادبیات شفاهی، اشعار و آواهای مرتبط با پسته برای جذب گردشگر از جمله دیگر اهدافی است که در محورهای هشتمین جشنواره پسته دیده شد تا بتوانیم از زمینه های اقتصادی این محصول استفاده کنیم. 

به گزارش خبرنگار بازار سال گذشته پسته دامغان سه هزار میلیارد تومان گردش مالی داشت اما امسال هنوز هیچ آماری از تولید پسته ارائه نشده است. 

کد خبر: ۱۱۸٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha