۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
خرید تضمینی ۲۵۰۰ تومانی گندم پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست
نائب رئیس بنیاد گندمکاران ایران:

خرید تضمینی ۲۵۰۰ تومانی گندم پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست

گرگان- نائب رئیس بنیاد گندمکاران ایران گفت: خرید تضمینی گندم به قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان از سوی دولت بهتر از قیمت قبلی است اما در این شرایط تورمی پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت در پائیز سال گذشته قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را دو هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده بود اما ما اعلام کردیم بر اساس هزینه تولید و نرخ تورم قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان منطقی است.

وی افزود: بعد از این شاهد افزایش قیمت بنزین با دو نرخ هزار و ۵۰۰ تومان و آزاد سه هزار تومانی بوده‌ایم و این افزایش بر قیمت تمام کالا و خدمات تاثیر داشته و افزایش چشمگیری را در تمام زمینه‌ها شاهد هستیم.

دبیرخانه کشاورز استان گلستان ادامه داد: دولت در روزهای اخیر با توجه به شرایط پیش آمده و نرخ ارز ۳۰۰ تومان به قیمت خرید تضمینی قبلی اضافه کرد اما این قیمت (۲۵۰۰ تومان) پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست.

وی بیان کرد: کشاورزان متوجه شرایط سخت اقتصادی کشور و مباحث بیماری کرونا هستند اما به قیمت اعلامی از سوی دولت اعتراض دارند.

ایمانی یادآور شد: در سال زراعی گذشته چندین مرحله قیمت تراکتور افزایش یافت و دو برابر شد؛ تراکتور یکی از عوامل تولید است وقتی تراکتور گران می‌شود سایر هزینه‌های تولید از جمله هزینه شخم و دیسک، سمپاشی و حمل و نقل افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی و با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم اگر دو هزار و ۸۰۰ تومان باشد می‌تواند هزینه تولید به علاوه ۲۰ درصد سود برای کشاورز به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۱۱٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha