۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
افزایش ۸.۹ درصدی مصرف برق در استان همدان
مدیرعامل شرکت برق همدان اعلام کرد:

افزایش ۸.۹ درصدی مصرف برق در استان همدان

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بررسی مصرف برق استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه گفت: میزان مصرف برق استان همدان ۸.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق همدان؛ شیرزاد جمشیدی با توجه به ضرورت مصرف بهینه انرژی در زمستان سال جاری و تابستان ۱۴۰۱ اظهار کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های وزارت نیرو نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکین پرمصرف است.

وی با اشاره به بررسی مصرف برق استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه گفت: میزان مصرف برق استان همدان ۸.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که نشان می‌دهد با در نظر گرفتن خاموشی‌های اعمال شده ناشی از کمبود نیرو، این مقدار به ۱۱.۳ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بیشترین رشد در بخش کشاورزی و صنعتی بوده است، گفت: در بخش تجاری و سایر مصارف نیز ۸.۳ درصد رشد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش مصرف نیز در بخش روشنایی معابر به میزان  ۳۴.۹ درصد بوده است افزود: ۸۱.۴ درصد مشترکان خانگی استان همدان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و ۱۸.۶ درصد مشترکان، پرمصرف هستند.

جمشیدی عنوان کرد: مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف یعنی در ماه‌های غیرگرم بیش از ۲۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه و در ماه‌های گرم بیش از ۳۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه مصرف دارند که باید با بررسی لوازم برقی خود، میزان مصرف را مدیریت کرده و در رده مشترکین خوش مصرف و کم مصرف قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در ماه‌های سرد سال، مصرف گاز به خاطر سرما بیشتر شده و اگر مصرف گاز کنترل نشود تامین سوخت نیروگاه‌ها با مشکل مواجه شده و تولید برق هم کاهش می‌یابد، بنابراین بهترین و اقتصادی‌ترین روش صرفه‌جویی، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف همزمان برق و گاز است.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha