۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
ورود سریع به بازار کار ویژگی فنی و حرفه ای است
نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

ورود سریع به بازار کار ویژگی فنی و حرفه ای است

سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: ورود سریع به بازار کار از جمله مزایای فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به فراگیری آموزش‌های دانشگاهی است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای سمنان، عباس گلرو در دیدار با  مدیرکل فنی و حرفه ای سمنان ضمن بیان اینکه دستیابی به نتایج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سریع‌ است افزود: ورود سریع به بازار کار از جمله مزایای فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به فراگیری آموزش‌های دانشگاهی است.

وی ورود سریع افراد به بازار را دارای اهمیت بسیار ویژه خواند و افزود: چرخیدن چرخ اقتصاد، صنعت و تولید و نیز توسعه کسب و کارهای خرد در کشور و حتی در دنیا، از دیگر مزایای این امر است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به مطالبه و پیگیری رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره و بیان کرد: ضرورت توجه به این قشر همانند معلمان، ضروری است همچنین پیگیری جدی این موضوع در صحن مجلس و دفاع از آن از دیگر موضوعاتی است که مد نظر قرار دارد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست گفت: پارک اقتصاد دیجیتال سمنان فرصت ارزشمندی برای مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان استان در حوزه ICT است.

سید حسین شاهچراغ افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان دو هزار و ۵۰۰ متربع فضای اداری و آموزشی در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع را برای ایجاد این پارک در اختیار استانداری سمنان قرار داده است همچنین باید گفت برنامه‌ریزی آموزشی مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور برگزاری دوره‌های مهارتی منجر به ایجاد شغل انجام شده است.

تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلان حوزه ICT از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در پارک اقتصاد دیجیتال است که شاهچراغ به آن اشاره داشت.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha